تکنولوژی

ایران در زمره کشورهای صاحب تکنولوژی ابررایانه

معاون وزیر ارتباطات گفت: ابررایانه یکی از اجزاء زیرساخت های مهم اطلاعاتی است و با تکمیل این پروژه، ایران در زمره کشورهای صاحب این تکنولوژی قرار می گیرد.

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، حسین فلاح جوشقانی در بازدید از پروژه ابررایانه سیمرغ گفت: ابررایانه یکی از اجزا زیرساخت‌های مهم اطلاعاتی مورد نیاز کشور است که با مدیریت مناسب پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال اجرا است و با تکمیل آن، کشور ما نیز در زمره کشورهای صاحب این تکنولوژی قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی که از فاز صفر پروژه ابررایانه سیمرغ که با تجهیزات جدید راه اندازی شده است، بازدید کرد، درباره نقش ابررایانه سیمرغ در اکوسیستم حوزه ICT کشور گفت: دنیای امروز دنیای خدماتی است که وابسته به پردازش‌های سریع و فوق سریع است و عملاً همه سرویس‌هایی که در دنیا وجود دارند مبتنی بر پردازش‌های فوق سریع هستند.

وی افزود: در حال حاضر همه چیز وابسته به زیرساخت‌های ارتباطی و اطلاعاتی است و یکی از اجزا مهم شبکه ملی اطلاعات نیز سیستم‌های فوق سریع با قدرت پردازش بسیار بالا است که ابررایانه سیمرغ قاعدتاً یک زیرساخت اصلی شبکه ملی اطلاعات بوده و همینطور در بحث‌های اقتصادی نیز دخیل هستند.

معاون وزیر ارتباطات درباره حضور پژوهشگاه در پروژه ابررایانه سیمرغ گفت: طی سال‌های اخیر پژوهشگاه با تغییر رویکرد خود و حرکت به سمت مدیریت پژوهش، تحول بسیار خوبی را رقم زده است و پژوهشگاه با مدیریت مناسب و نگاه پژوهشی – کاربردی که داشته، طی همکاری با مراکز دانشگاهی موضوع ساخت ابررایانه سیمرغ را به خوبی پیش برده است.

وی خاطرنشان کرد: تنها مجموعه‌ای که می‌توانست موضوع پروژه ابررایانه سیمرغ را بین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و حوزه‌های دانشگاهی پیوند دهد، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات است. ظرفیت‌های پژوهشگاه و دانشگاه هر کدام به تنهایی کافی نبوده و تلفیق این دو مجموعه و مدیریت پژوهش توسط پژوهشگاه باعث شد تا از ظرفیت‌های علمی و کاربردی هر دو مجموعه بهترین بهره حاصل شود و پروژه ابررایانه نتیجه مطلوب را بدست آورد.

فلاح جوشقانی ادامه داد: ما در این پروژه صرفاً با یک پژوهش علمی روبرو نیستیم و در آینده نزدیک کاربردهای آن را لمس خواهیم کرد. تیم توانمندی روی این پروژه در حال فعالیت است و با توانمندی که وجود دارد کار در زمان مناسب به سرانجام خواهد رساند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا