موبایل

اپل با کنار زدن شیائومی به رتبه‌ی دوم بازار موبایل جهان رسید

بر اساس جدیدترین گزارش شرکت کانالیس، آمار فروش گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۱ نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۶ درصدی روبه‌رو شده است. این در حالی است که در سه‌ماهه‌ی نخست شاهد رشد ۲۷ درصدی بودیم و در سه‌ماهه‌ی دوم هم رشد ۱۱ درصدی ثبت شد. بنا به این گزارش، شیائومی بزرگ‌ترین بازنده‌ی بازار موبایل در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری است.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از دیجی کالا؛ این شرکت در فصل قبلی با داشتن سهم بازار ۱۷ درصدی رتبه‌ی دوم را در اختیار داشت ولی حالا سهم بازار گوشی‌های این شرکت به ۱۴ درصد رسیده و به همین خاطر به رتبه‌ی سوم سقوط کرده است. البته باید خاطرنشان کنیم در مدت مشابه سال گذشته، سهم بازار گوشی‌های شیائومی ۱۴ درصد بوده است.

از طرف دیگر، سال گذشته سهم بازار گوشی‌های اپل در همین مدت ۱۲ درصد بوده ولی حالا این گوشی‌ها ۱۵ درصد از بازار را از آن خود کرده‌اند و به همین خاطر این شرکت به رتبه‌ی دوم دست یافته است. همچنین در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۱ سامسونگ با داشتن سهم بازار ۲۳ درصدی همچنان با فاصله‌ی زیادی رتبه‌ی اول را در اختیار دارد. دو شرکت زیرمجموعه‌ی هلدینگ BBK یعنی اوپو و ویوو هم در مجموع ۲۰ درصد از این بازار را از آن خود کرده‌اند.

اپل

روی هم رفته کمبود تراشه مشکلات زیادی را برای سازندگان گوشی‌های هوشمند ایجاد کرده و شرکت کانترپوینت گزارش داده که برخی شرکت‌ها کمتر از سه چهارم سفارش‌های ثبت شده را دریافت می‌کنند. به همین خاطر احتمالا در سه‌ماهه‌ی چهارم کاهش آمار فروش گوشی‌ها ادامه پیدا می‌کند. طبق تخمین‌های صورت گرفته، بحران کمبود تراشه تا سال ۲۰۲۲ ادامه خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا