اپل با ارزشترین برند جهان؛ بالاتر از آمازون و مایکروسافت
موسسهی اینتربرند که به عنوان یک شرکت مشاوره مدیریت فعالیت میکند، بهتازگی لیست برندهای با ارزش جهان را اعلام کرد که در آن اپل بالاتر از شرکتهایی نظیر آمازون و مایکروسافت، با ارزشترین برند جهان شد.
به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از دیجی کالا؛ سال گذشته، اپل به عنوان با ارزشترین برند جهان در صدر قرار داشت. امسال هم تغییری در این وضعیت مشاهده نمیشود. اما ردههای دوم و سوم دستخوش تغییراتی شدند. با توجه به آمار بدست آمده، ارزش برند اپل به رقم خیرهکنندهی ۳۲۳ میلیارد دلار رسید. این در حالی است که آمازون به عنوان دومین برند ارزشمند دنیا، با ۶۰ درصد رشد به نسبت قبل، ۲۰۰ میلیارد دلار ارزش دارد.
در ردهی سوم با ارزشترین برند جهان، مایکروسافت قرار میگیرد. شرکتی که ارزش آن به نسبت قبل با رشد قابل توجه ۵۳ درصد همراه بود و به ۱۶۶ میلیارد دلار رسید. گوگل اما با یک کاهش بیسابقهی ۱ درصدی، با ارزش کمی بیشتر از ۱۶۵ میلیارد دلار در ردهی چهارم قرار گرفت. شرکتی که پیشتر، دومین برند ارزشمند جهان بعد از اپل بود.
دیگر شرکتهای نامدار جهان در این ردهبندی، نظیر سامسونگ، اینتل، فیسبوک و اینستاگرام نیز به ترتیب در ردههای پنجم، دوازدهم، سیزدهم و نوزدهم قرار گرفتند. البته به خاطر داشته باشید این اعداد و ارقام، ارزش خود شرکت را نشان نمیدهند. بلکه نشاندهندهی ارزش برند هستند. چون ارزش شرکت اپل اکنون بیش از ۲ تریلیون دلار است و اصلا نمیتوان آن را با رقم ناچیز ۳۲۳ میلیارد دلار مقایسه کرد.