تکنولوژی

اوبر و هیوندا برای توسعه تاکسی هوایی الکتریکی همکاری می کنند

شرکت تاکسیرانی آمریکایی، اوبر، همکاری خود را با کمپانی خودروسازی کره جنوبی، هیوندا، به منظور توسعه تاکسی‌های الکتریکی هوایی آغاز می‌کند.

به گزارش البرز فاوا نیوز؛ هیوندا از کانسپت هواپیمای هوایی خود در نمایشگاه CES رونمایی خواهد کرد. این هواپیمای خودران هوایی و الکتریکی، برای ۴ مسافر و یک خلبان طراحی شده و در سفرهایی با سرعت ۶۰ مایل (۱۰۰ کیلومتر) پرواز خواهد کرد.

شرکت تاکسیرانی آمریکایی، اوبر، همکاری خود را با کمپانی خودروسازی کره جنوبی، هیوندا، به منظور توسعه تاکسی‌های الکتریکی هوایی آغاز می‌کند. این اقدام به منظور پیوستن به روند جهانی است که به سمت اتومبیل‌های کوچک خودران هوایی شکل گرفته و هدف اصلی آن سهولت حمل‌ونقل در ازدحام شهری است.

بازیگران جهانی صنعت خودورسازی مانند دایملر آلمان، گیلی چین و تویوتای ژاپن نیز همکاری‌هایی را با استارت‌آپ‌های فعال در حوزه تکنولوژی آغاز کردند و به دنبال سرمایه‌گذاری جدید با هدف تولید ماشین‌های هوایی الکتریکی هستند که قابلیت صعود و فرود عمودی را داشته باشند؛ اما در هر صورت موانع نظارتی و فنی بزرگی نیز برای اجرای این برنامه‌ها وجود دارد.

به عنوان مثال اوبر و هیوندا برنامه‌های زمانی مختلفی را برای این تجاری‌سازی ارائه دادند که چالش‌های موجود در این زمینه را تأیید می‌کند. در همین راستا، اریک آلیسون، رئیس Uber Elevate، در نمایشگاه الکترونیک موسوم به CES در لاس‌وگاس گفت: ما در حال دستیابی به هدف هوایی اوبر تا سال ۲۰۲۳ هستیم.

نایب رئیس اجرایی هیوندا، Euisun Chung نیز روند تجاری‌سازی حمل‌ونقل شهری را تا سال ۲۰۲۸ اعلام کرد و گفت: این فرایند به منظور اجرای قوانین و سیستم‌ها، به زمان نیاز دارد.

هیوندا اولین شرکت خودروسازی به شمار می‌رود که به پروژه هوایی اوبر پیوسته است، ضمن اینکه شرکت تابعه بوئینگ  Aurora Flight Sciences را نیز در بین شرکت‌های همکار خود در نظر گرفته است.

با این حال، اوبر که با هشت شرکت دیگر در پروژه هوایی خود همکاری دارد، تصدیق می‌کند که غیرممکن است همه شرکای آن بتوانند در یک زمان به بازار بروند. مدیر ارتباطات اوبر، Sarah Abboud در همین راستا گفت: احتمالا ما برای فعالیت‌های محدود تجاری تا سال ۲۰۲۳، شرکای دیگری را نیز درگیر این پروژه خواهیم کرد.

هیوندا از کانسپت هواپیمای هوایی خود در نمایشگاه CES رونمایی خواهد کرد. این هواپیمای خودران هوایی و الکتریکی، برای ۴ مسافر و یک خلبان طراحی شده و در سفرهایی با سرعت ۶۰ مایل (۱۰۰ کیلومتر) پرواز خواهد کرد.

رئیس بخش حمل‌ونقل شهری هیوندا، Shin Jai-won، گفت: هزینه کلی برای تولید و بهره‌برداری محصولات حمل‌ونقل هوایی شهری (UAM) باید به اندازه کافی پایین باشد تا همه بتوانند تجربه چنین پروازی را داشته باشند.

تاکسی‌های هوایی اشکال و اندازه‌های متفاوتی خواهند داشت، موتورهای الکتریکی جایگزین موتورهای جت می‌شوند، هواپیماهای هوایی بال‌های چرخان داشته و در بعضی موارد، این بال‌های چرخان به جای پروانه‌ها قرار می‌گیرند.

پیش‌بینی می‌شود بازار پروازهای شهری از تعداد هواپیماهای تجاری فعلی در سراسر جهان فراتر رفته و به تعداد ۲۵ هزار برسد.

برند هیوندا در سال گذشته متعهد شده بود که تا سال ۲۰۲۵، مبلغ ۱.۵ میلیارد دلار را برای حمل‌ونقل هوایی شهری سرمایه‌گذاری کند.

شرکت بوئینگ نیز اعلام کرده است با همکاری فولکس‌واگن و پورشه، کانسپت یک وسیله نقلیه هوایی و الکتریکی را توسعه می‌دهد که قادر به جابه‌جایی مردم در مناطق شهری باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا