تکنولوژی

ابزار جستجوی اوپن ای آی رقیب جدی گوگل می‌شود

به گفته منابع آگاه اوپن ای آی تصمیم دارد یک محصول جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی را دوشنبه هفته جاری معرفی کند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از مهر، البته ممکن است تاریخ این معرفی تغییر کند. بلومبرگ و نشریه اینفورمیشن قبلا اعلام کرده بودند این شرکت تحت پشتیبانی مایکروسافت مشغول توسعه یک ابزار جستجو با قابلیت رقابت با گوگل و Perplexity (یک استارت آپ جستجو هوش مصنوعی) است.

اوپن ای آی پس از انتشار این خبر در پستی در پلتفرم ایکس اعلام کرد روز دوشنبه رویدادی را به طور زنده پخش می کند تا برخی از آپدیت های چت جی پی تی و جی پی تی-4 را به نمایش بگذارد.

سم آلتمن مدیر ارشد اجرایی این شرکت نیز در ایکس نوشت: نه جی پی تی -5 و نه یک موتور جستجو، ما به شدت مشغول تلاش برای توسعه محصول جدیدی بودیم که تصور می کنیم مردم آن را دوست خواهند داشت.

پس از انتشار پست سم آلتمن، ارزش سهام آلفابت حدود 2 درصد کاهش یافت. معرفی محصول جدید اوپن ای آی قبل از مراسم سالانه I/O گوگل انجام می شود. پیش بینی می شود گوگل در این مراسم از انبوهی از محصولات مرتبط با هوش مصنوعی رونمایی کند.

محصول جستجوی اوپن ای آی در حقیقت امتداد چت جی پی تی است و این فناوری را برای دریافت مستقیم اطلاعات از وب توانمند می کند.

از مدت ها قبل کارشناسان چت جی پی تی را یک گزینه جایگزین برای جمع آوری اطلاعات آنلاین می دانستند، هرچند این محصول در جمع آوری اطلاعات درست از وب با چالش هایی روبرو است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا