تکنولوژی

اجرای طرح توسعه بازار محصولات دانش بنیان

صندوق توسعه فناوری‌های نوین با همکاری شبکه فن بازار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با استفاده از پتانسیل‌های کارگزاران این شبکه، طرح «توسعه بازار محصولات دانش بنیان» را با هدف تسهیل تقاضای محصولات دانش بنیان در سراسر کشور اجرا می‌کند.

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محصول حائز شرایط طرح توسعه بازار محصولات دانش‌بنیان باید در لیست محصولات یا موضوعات دانش بنیان قرار داشته باشد، همچنین این محصول از گواهینامه و مجوزات لازم برخوردار باشد. بر اساس این طرح، نرم افزارهای مورد تأیید کارگروه تأیید صلاحیت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز مورد حمایت تسهیلات لیزینگ قرار می‌گیرند.

محصول دانش‌بنیان مورد پذیرش همچنین می‌‎تواند واسطه‌ای، سرمایه‌ای، مصرفی (با شرایط نظارت خاص و تایید صندوق نوآوری و شکوفایی)، باشد. ملحقات و لوازم جانبی محصول دانش بنیان، مشروط بر اینکه در کارکرد صحیح محصول نقش اساسی داشته باشد، می‌تواند در ارزش قرارداد یا پیش فاکتور لیزینگ محاسبه شود.

شرایط فروشنده و شاخص‌های ارزیابی

فروشنده مورد تایید در این طرح باید به تایید کارگروه تشخیص صلاحیت شرکت‌های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری رسیده باشد. همچنین فروشنده از ظرفیت تولید مطلوب با وجود قراردادهای جاری و آتی برخوردار باشد.

شرایط خریدار

در این طرح خریدار دارای شخصیت حقوقی خصوصی یا تعاونی (شرکت یا موسسه غیر دولتی و غیر عمومی) یا دارای شخصیت حقیقی با صلاحیت تایید شده در یکی از نظام‌های قانونی (پزشکی، مهندسی، صنفی و..) و یا مراجع رسمی کشور (جهاد کشاورزی، اتاق بازرگانی و…)است. خریدار همچنین باید از امکان ارائه تضامین لازم و چک بازپرداخت با توجه به توانمندی مالی و اعتباری برخوردار باشد.

شرایط تسهیلات

نرخ تسهیلات در این طرح 9% برای یک سال می‌باشد. مدت تنفس خریدار نیز 3 تا 6 ماه است. دوره بازپرداخت نیز  حداکثر 36 ماه با احتساب دوره تنفس خواهد بود. میزان تسهیلات نیز 80% مبلغ قرارداد یا پیش فاکتور خواهد بود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جزئیات این طرح به سایت شبکه فن بازار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به نشانیtechmart.ir مراجعه کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا