گیم

آپدیت پلی‌استیشن پورتال قابلیت‌های جدیدی به این دستگاه اضافه کرد

دستگاه پلی‌استیشن پورتال (Playstation Portal) را می‌توان یکی از عجیب‌ترین دستگاه‌های شرکت سونی دانست. شرکت سونی با عرضه این دستگاه چیزی شبیه به یک کنسول دستی را در اختیار کاربران قرار داد اما این دستگاه برای فعالیت نیاز به یک کنسول پلی‌استیشن ۵ دارد و در اصل یک دستگاه استریم بازی است.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از دیجی کالا؛ در زمان عرضه دستگاه پورتال، انتقادات بسیاری به آن وارد شد. این دستگاه عملاً در ابتدا عملکرد خوبی نداشت و در نتیجه استقبال جالبی از آن نشد. همینطور اینکه شرکت سونی در این مدت تمام تلاش خود را کرد تا این دستگاه در زمینه استریم قدرتمند عمل بکند ولی مشکل اینجاست که دستگاه پورتال یک مشکل اصلی و زمینه‌ای داشت و آن هم بحث استریم کردن بازی بود. به طور کلی استریم بازی از تجربه اصلی آن کیفیت پایین‌تری دارد و هرچه شرکت سازنده بیشتر تلاش کند باز هم نمی‌تواند آن تجربه اصیل را به کاربران ارائه دهد.

با این حال شرکت سونی همچنان در تلاش است تا دستگاه پورتال را قوی کند و تا حدی هم خوب عمل کرده است. در این مدت عملکرد پلی‌استیشن پورتال از قبل بهتر شده و با استقبال بیشتری هم روبرو شده است. نکته اینجاست که دستگاه پورتال تمامی قابلیت‌های دسته دوئل سنس را داشته و در نتیجه به عنوان یک کنسول دستی، بسیار دستگاه خوبی است.

شرکت سونی تصمیم گرفته تا یک به روزرسانی نرم افزاری جدید برای دستگاه پلی‌استیشن پورتال عرضه کند. این به روزرسانی قابلیت‌های مختلفی را به این دستگاه اضافه خواهد کرد و همینطور اینکه از لحاظ اتصال به وای فای این دستگاه را بهتر خواهد کرد. همینطور اینکه شرکت سونی چندین انیمیشن جدید به دستگاه پورتال اضافه کرده تا از لحاظ رابط کاربری نیز بهتر شده باشد.

دستگاه پلی‌استیشن پورتال بسیاری از طرفداران کنسول‌های دستی سونی را خوشحال کرد. درست است که این دستگاه روی استریم بازی تمرکز داشته و اصلاً توانایی اجرای هیچ بازی‌ای را به صورت Native ندارد ولی بحث اینجاست که این دستگاه نشان می‌دهد که سونی به دنبال بازگشت به دنیای کنسول‌های دستی است.

جزئیات به روزرسانی جدید دستگاه پورتال

پس از نصب این به روزرسانی کاربران پلی‌استیشن پورتال می‌توانند از وای فای‌های عمومی برای اتصال استفاده کنند. با این حال اتصال به این وای فای‌ها نیاز به تأییدهای بیشتر بوده و از طرفی سونی نیز کمی آن را محدود کرده است. برای مثال اگر یک سیستم اینترنتی نیاز به تأییدیه بیشتر داشت، دستگاه پلی‌استیشن پورتال یک QR Code برای آن طراحی کرده و کاربران می‌توانند با استفاده از گوشی خود آن را اسکن کرده و مراحل دیگر را پیش بروند.

در کنار موارد امنیتی و اینترنتی، از لحاظ نرم افزاری هم دستگاه پورتال بهتر شده است. برای مثال در این به روزرسانی جدید انیمیشن‌های جدیدی به این دستگاه اضافه شده و حال قسمت‌های شبه تاچ پد نیز یک انیمیشن خاص پیدا کرده است. همینطور اینکه کاربران از این به بعد می‌توانند درصد باتری دستگاه را در قسمت بالای صفحه نمایش این دستگاه داشته باشند که یک نکته بسیار مثبت به حساب می‌آید.

طبق چیزی که سونی اعلام کرده، پلی‌استیشن پورتال افراد زیادی را به سیستم ریموت پلی (Remote Play) آشنا کرده است. همانطور که می‌دانید این سیستم، در اصل یک رابط کاربری برای تجربه بازی به صورت استریم بوده که چندین سال است روی کنسول‌های سونی وجود دارد. از طرفی این سیستم برای اولین بار روی موبایل‌های ایکسپریا سونی هم وجود داشت و پس از آن به موبایل‌های دیگر هم انتقال پیدا کرد.

بحث اصلی اینجاست که ریموت پلی همیشه مشکلات خود را داشت. حال سونی دستگاه پورتال را به صورت انحصاری برای این برنامه طراحی کرد و آن را بهتر کرد ولی مشکلات بنیادین ریموت پلی همچنان در این دستگاه هم وجود دارد و در نتیجه تجربه بازی در آن چندان روان نیست. نکته جالب اینجاست که سونی اعلام کرده حدود ۶۰ درصد از افرادی که دستگاه پورتال را خریداری کرده‌اند، برای اولین بار است که از سیستم ریموت پلی استفاده کرده که به نوبه خود آمار جالبی است. در اصل دستگاه پورتال افراد زیادی را به سمت سیستم ریموت پلی جذب کرده است.

طبق آماری که سونی منتشر کرده، عناوینی که روی دستگاه پورتال طرفداران زیادی داشتند، بازی‌های تک نفره داستانی مثل اسپایدرمن ۲ (Spiderman 2) یا خدای جنگ: رگناروک (God of War: Ragnarok) بودند. از بازی‌های چند نفره محبوب هم می‌توان به راکت لیگ (Rocket League) و فورتنایت (Fortnite) اشاره کرد که توانستند موفقیت بسیار خوبی روی دستگاه پورتال کسب بکنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا