فناوری اطلاعات

گام بلند دولت برای رونق کسب و کارهای اینترنتی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در آیین رونمایی از طرح حمایت از کسب‌وکارهای اقتصاد دیجیتال کشور گفت: در این طرح تسهیلات خوبی برای بخش‌های گوناگون حوزه اقتصاد دیجیتال هم برای پلتفرم‌های داخلی و هم برای کسب‌وکارهایی اینترنتی پیش‌بینی‌شده که با اجرای آن گام بلندی در حوزه توسعه اقتصاد دیجیتال برداشته خواهد شد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات در آیین رونمایی از طرح حمایت از کسب‌وکارهای اقتصاد دیجیتال کشور که با حضور سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی برگزار شد، با بیان اینکه امروز روز بزرگی برای کسب‌وکارهای اینترنتی است گفت: با رونمایی از این طرح، از امروز شاهد تحولات جدی برای توسعه اقتصاد دیجیتال خواهیم بود.

وی افزود: یکی از مأموریت‌هایی ویژه‌ای که رئیس‌جمهوری به وزرای مربوطه محول کرده اند، بحث اقتصاد دیجیتال است؛ حوزه‌ای که می‌تواند سهم بیشتر و جدی‌تری در اقتصاد کشور داشته باشد. در حال حاضر بر اساس آمارها، سهم اقتصاد دیجیتال از GDP یا تولید ناخالص ملی، حدود هفت و نیم درصد است که این سهم می‌تواند خیلی بیش از این باشد.

زارع پور با بیان اینکه در راستای افزایش سهم اقتصاد دیجیتال دولت سیزدهم تدبیر ویژه‌ای داشته است، گفت: در همین راستا در دی‌ماه سال گذشته کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال با حضور یازده وزیر و مقام دولتی و با اختیارات ویژه تشکیل شد تا موانع موجود از سر راه کسب‌وکارهای این حوزه را کنار بزنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: این کارگروه در سطح وزرا تقریبا هر ماه جلسه داشته و ذیل آن نیز، یک کمیسیون با حضور معاونان وزرا و 9 کمیته تخصصی تشکیل شده و جلسات متعددی برگزار کرده‌اند و تاکنون مصوبات خوبی برای توسعه اقتصاد دیجیتال داشته‌اند که مهم‌ترین مصوبه هم بحث حمایت از کسب‌وکارهای اینترنتی است.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه تدوین این طرح از سه ماه قبل شروع‌ شده، گفت: با توجه به محدودیت‌هایی که اخیرا بنا بر برخی ملاحظات روی دو پلتفرم آمریکایی اعمال شده، تدوین و تکمیل این مصوبه را تسریع بخشیدیم که خوشبختانه بعد از تصویب در کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال، امروز برای اجرا ابلاغ شده است.

وی افزود: در چارچوب این طرح تسهیلات خوبی برای بخش‌های گوناگون حوزه اقتصاد دیجیتال هم برای پلتفرم‌های داخلی و هم برای کسب‌وکارهایی اینترنتی پیش‌بینی‌شده که با اجرای آن گام بسیار بلندی در حوزه توسعه اقتصاد دیجیتال برداشته خواهد شد.

زارع پور در خاتمه با تأکید بر اینکه دولت حامی کسب‌وکارهای اینترنتی است گفت: این طرح شامل ۱۴ ماده و ۳۰ حمایت نوع حمایت و قابلیت جدید برای سکوها و کسب و کارهای مشمول است که البته اجرا آن نیازمند عزم ملی در همه بخش‌های دولتی است. ما در وزارت ارتباطات به عنوان پیگیری کننده اجرای این آیین نامه، دبیرخانه‌ای را تشکیل می‌دهیم تا اجرای بند به بند آن را دنبال کنیم.

در خاتمه این جلسه پس از رونمایی از طرح حمایت از کسب‌وکارهای اقتصاد دیجیتال کشور، وزیر ارتباطات به تشریح بخش‌هایی از این طرح پرداخت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا