تکنولوژی

طراحی جدید و جذاب اپل واچ سری ۷ را در رندرهای جدید

به‌تازگی شاهد انتشار رندرهایی از ساعت هوشمند اپل یعنی اپل واچ سری ۷ بودیم که طراحی زیبا و چشم‌نواز آن را به تصویر کشید.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از دیجی کالا؛ اپل قصد دارد ساعت هوشمند جدید خود یعنی اپل واچ سری ۷ را با تغییرات ظاهری گسترده‌ای راهی بازار کند. گفته می‌شود تغییرات ظاهری این گجت آن‌قدری زیاد است که طی شش سال اخیر که تاریخچه‌ی فعالیت اپل در تولید ساعت‌های هوشمند به حساب می‌آید، چنین تغییراتی را شاهد نبودیم. ساعت‌های اپل از زمان معرفی تاکنون هیچ‌وقت از لحاظ طراحی ارتقای چشمگیری داشتند؛ همیشه در نهایت اندازه‌ی نمایشگر تغییر می‌کرد و شاید هم اندکی از حاشیه‌ها کاسته می‌شد، در نهایت همه چیز مشابه همان طراحی بود که اولین‌بار در اپل واچ سری ۴ شاهد بودیم.

اپل واچ سری ۷ قرار است متفاوت باشد و طراحی جذاب‌تری داشته باشد. البته قرار نیست این‌بار ساعت هوشمند اپل با نمایشگر دایره‌ای شکل راهی بازار شود. متأسفانه چنین چیزی را شاهد نیستیم و بار دیگر این ساعت قرار است با همان نمایشگر مربعی شکل رونمایی شود. اما با این حال جذابیت ساعت دوچندان شده است.

اپل اکنون واچ سری ۷ را به گونه‌ای تولید کرده است که با سایر محصولات این شرکت هماهنگی داشته باشد. این یعنی از لحاظ زبان طراحی، اپل واچ سری ۷ و سایر محصولات اپل یک هارمونی خاص و زیبایی دارند. این موضوع در کنار یک سری تغییرات دیگر باعث شدند این ساعت را به‌عنوان یکی از زیباترین ساعت‌های تولید شده در تاریخ اپل به حساب بیاوریم. اما می‌پردازیم به تغییراتی که در این گجت محبوب شاهد خواهیم بود.

همه‌چیز تخت خواهد بود!

اپل واچ سری ۷

اپل بعد از گذشت چندین سال، آیفون ۱۲ را با طراحی تحت گوشه‌ها راهی بازار کرد. این در حالی بود که تمام شرکت‌ها در تلاش بودند تا در راستای خوش‌دست‌تر شدن گوشی و آسان‌تر شدن نگه‌داشتن آن در دست، گوشه‌ها را کمی با انحنای بیشتری طراحی کنند که نمونه‌ی بارز این موضوع سامسونگ است. در حال حاضر بسیاری از گوشی‌های این شرکت با گوشه‌های گرد راهی بازار می‌شوند و همین مسأله در دست نگه‌داشتن آن‌ها را بسیار راحت‌تر می‌کند. وقتی هم که گلکسی‌ها درون جیب قرار می‌گیرند، به خاطر گوشه‌های منحنی که دارند فشار زیادی به بدن وارد نمی‌کنند.

با محصولات جدید اپل اما چنین چیزی را شاهد نخواهید بود. در تمام بررسی‌هایی که از سری آیفون ۱۲ به عمل آمد، این یک موضوع را به‌عنوان نقطه ضعف شاهد بودیم که گوشه‌های بی‌نهایت تخت این گوشی‌ها به‌خصوص در مدل پرو مکس که بزرگ‌ترین و سنگین‌ترین مدل موجود از آیفون است، باعث فشار آوردن به کف دست می‌شود. از طرفی وقتی آن را درون جیب قرار می‌دهید باید مراقب باشید بی‌هوا خم نشوید چرا که فشار زیادی به پا وارد می‌کند. اینکه چرا اپل تصمیم گرفت برای تنوع و نوآوری، طراحی آیفون ۴ و ۵ را برای گوشی‌هایش تکرار کند اصلا مشخص نیست در حالی که آیفون ۱۱ و مدل‌های مختلف آن از این حیث فوق‌العاده بودند.

در سال ۲۰۱۸، آیپد پرو با نمایشگری تخت راهی بازار شد و با نمایشگر بزرگ‌تر، بدنه‌ی باریک‌تر و حاشیه‌های کمتر توانست نظر مثبت بسیاری از کاربران را به خوب جلب کند. طبیعتا تبلت محصولی نیست که مانند گوشی آن را در دست بگیریم به همین خاطر چنین طراحی برای آن خیلی مشکل محسوب نمی‌شود. با این حال آیفون ۱۲ هم همین طراحی را داشت و آیفون ۱۳ هم قرار نیست تغییری در این بخش داشته باشد تا به این نتیجه برسیم که اپل قصد دارد چنین سیاستی را در طراحی برای اپل واچ سری ۷ هم در نظر بگیرد.

اگر این پیش‌بینی درست از آب در بیاید و رندرهایی که اکنون منتشر شده‌اند واقعیت داشته باشند، بنابراین اپل واچ سری ۷ ظاهری هماهنگ و یکپارچه با تمام محصولات کنونی اپل خواهد داشت. بدین ترتیب باید شاهد کاهش اندازه‌ی حاشیه‌ها و افزایش فضای کار با نمایشگر باشیم که همین موضوع تا حد زیادی به جذابیت این محصول می‌افزاید. اگر اپل نمایشگر را بزرگ‌تر از قبل طراحی کند، تغییر یادشده بیشتر خود را نشان می‌دهد.

اندازه‌ی بزرگ‌تر، نمایشگر بزرگ‌تر

اپل واچ سری ۷

این‌طور که به نظر می‌رسد، اپل واچ سری ۷ قرار است در دو اندازه‌ی ۴۱ و ۴۵ میلی‌متری راهی بازار شود. این خبر پیش‌تر منتشر شده بود و می‌توان به صحت آن اعتماد داشت. بنابراین باید گفت اپل واچ جدید به نسبت سری ۶ و چندین سری قبل که در دو اندازه‌ی ۴۰ و ۴۴ میلی‌متری راهی بازار شدند، ۱ میلی‌متر بزرگ‌تر است. اگرچه این ۱ میلی‌متر شاید کم به نظر برسد اما باعث می‌شود اپل فضای کافی برای تعبیه‌ی نمایشگر بزرگ‌تر را هم داشته باشد.

در واقع شایعه‌ی استفاده از نمایشگر بزرگ‌تر در اپل واچ سری ۷ را پیش‌تر هم شنیده بودیم منتها نمی‌دانستیم آیا حقیقت دارد یا خیر. با انتشار خبری مبنی بر اینکه این ساعت اندازه‌ی بزرگ‌تری به نسبت قبل خواهد داشت، به صورت خودکار به این شایعه هم دامن زده شد که نمایشگر این محصول نیز اندکی از لحاظ اندازه افزایش پیدا خواهد کرد.

تا قبل از سری اپل واچ ۴، ساعت‌های اپل در دو اندازه‌ی ۳۸ و ۴۲ میلی‌متری راهی بازار می‌شدند. اما با رونمایی از سری ۴، اندازه‌ی آن‌ها به میزان ۲ میلی‌متر افزایش پیدا کرد تا اپل بتواند اندازه‌ی نمایشگر را هم بزرگ‌تر کند که این تغییر واقعا چشمگیر بود. بنابراین اگر این افزایش اندازه در سری جدید هم واقعیت داشته باشد، به طور حتم برای این است که اندازه‌ی نمایشگر هم بزرگ‌تر شود و این زمینه حتی می‌تواند به افزایش ظرفیت باتری نیز کمک کند.

قیمت و تاریخ عرضه اپل واچ سری ۷

اپل واچ سری ۷

اپل واچ سری ۶ با قیمت پایه‌ی ۳۹۹ دلار در دسترس قرار گرفت (برای مدل ۴۰ میلی‌متری) و مدل SE که در واقع میان‌رده به حساب می‌آمد، با قیمت ۲۷۹ دلار به فروش رفت و توانست فروش خوبی هم داشته باشد. اگر اپل سورپرایز خاصی را برایمان در نظر نداشته باشد، می‌توانیم امیدوار باشیم مدل ۴۱ میلی‌متری باز هم با همان قیمت ۳۹۹ دلار راهی بازار شود منتها برای مدل ۴۵ میلی‌متری احتمالا افزایش قیمت را شاهد خواهیم بود. اگر هم قرار به رونمایی از اپل واچ ۷SE باشد، فعلا در این رابطه اطلاعی در اختیار نداریم.

اینکه چه زمانی باید شاهد رونمایی از این محصولات باشیم تقریبا مشخص است. معمولا رویداد سالانه‌ی اپل که در آن شاهد رونمایی از گوشی‌های آیفون هستیم، برای رونمایی از ساعت‌ها هم در نظر گرفته می‌شد؛ بنابراین اوایل تا اواسط ماه سپتامبر را باید برای این موضوع در نظر داشته باشیم. با نگاهی به گذشته، می‌بینیم که همیشه ساعت‌های هوشمند این شرکت بین بازه‌ی زمانی ۵ تا ۲۰ سپتامبر رونمایی می‌شدند و به نظر نمی‌رسد امسال هم تغییر خاصی را در این برنامه شاهد باشیم. به‌خصوص اینکه اپل بار دیگر توانسته است به برنامه‌ریزی سابق خود برگردد.

نکته‌ی مهم: تمام تصاویری که در این مطلب از اپل واچ سری ۷ مشاهده کردید، رندرهای سه‌بعدی بودند که بر اساس اطلاعات، خبرها و شایعات اخیر طراحی شدند و ممکن است محصول نهایی متفاوت باشد. بنابراین این تصاویر را مانند تمام اطلاعات محتمل دیگر در رابطه با این گجت مورد انتظار در حد یک شایعه در نظر بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا