موبایل

سامسونگ سنسور 200 مگاپیکسلی ISOCELL HP2 را برای Galaxy S23 Ultra معرفی کرد

سامسونگ الکترونیکس امروز جدیدترین حسگر 200 مگاپیکسلی خود را با نام ISOCELL HP2 معرفی کرد. اندازه آن 1/1.3 اینچ با پیکسل‌های 0.6 میکرومتر است و دارای فناوری کاملاً جدیدی برای گسترش دامنه دینامیکی و افزایش بازتولید رنگ است.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از جی اس ام آرنا؛ نام HP2 ممکن است نشان دهد که سنسور جدید به نوعی بدتر از ISOCELL HP3 200 مگاپیکسلی است، اما در واقعیت، این تعداد فقط به اندازه پیکسل‌های جداگانه مربوط می‌شود. این شرکت در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که سنسور جدید «از فناوری‌های حسگر تصویر با وضوح بالا و دانش سامسونگ برای جزئیات حماسی استفاده می‌کند»، به این معنی که این بهترین محصول سازنده کره‌ای تاکنون است.

سامسونگ جدیدترین فناوری Pixel-binning خود را به نام Tetra2pixel ارائه کرد. در محیط‌های کم‌نور، HP2 می‌تواند 4 به 1 برای پیکسل‌های 1.2 میکرومتر و وضوح 50 مگاپیکسل یا 16 به 1 برای پیکسل‌های 2.4 میکرومتر و تصویر حاصل 12.5 مگاپیکسل را ذخیره کند. ویدیوی کامل 8K با binning 4-to-1 و پیکسل های 1.2μm پشتیبانی می شود.

HP2 می تواند 15 فریم بر ثانیه را با وضوح 200 مگاپیکسلی اصلی خود انجام دهد که دو برابر HP3 و 50 درصد بهتر از سنسور 100 مگاپیکسلی HM3 است.

این سنسور همچنین دارای دروازه انتقال عمودی دوگانه (D-VTG) است تا از نورهای برجسته جلوگیری کند. ادعا می‌کند که ظرفیت کامل چاه را بیش از 33 درصد افزایش می‌دهد، به این معنی که یک پیکسل می‌تواند یک سوم نور بیشتر را قبل از قطع شدن جمع‌آوری کند.

سامسونگ سنسور 200 مگاپیکسلی ISOCELL HP2 را برای Galaxy S23 Ultra معرفی کرد

فناوری Super QPD الگوهای افقی و عمودی را تشخیص می دهد تا بتواند فوکوس خودکار سریع و دقیق را حتی در شرایط کم نور ارائه دهد.

ISOCELL HP2 اولین حسگری است که از ویژگی DSG (Dual Slope Gain) سامسونگ در حالت 50MP استفاده می کند. این دو مقدار تبدیل جداگانه را به سیگنال آنالوگ دریافتی در سطح پیکسل اعمال می کند و “عملکرد فوق العاده HDR” را به ارمغان می آورد. این به این معنی است که می‌تواند دو نوردهی را ثبت کند و از خطر از دست رفتن جزئیات در حالت HDR معمولی جلوگیری کند. همچنین، این امکان را به آن می‌دهد تا ویدیوهای 4K HDR با سرعت 60 فریم بر ثانیه بگیرد.

این سنسور در حال حاضر در حال تولید است و ما شاهد معرفی آن در Samsung Galaxy S23 Ultra خواهیم بود که در تاریخ 1 فوریه عرضه می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا