فناوری اطلاعات

رقیب جدید توییتر از متا می‌آید

پس از شایعاتی که مدتی قبل سر زبان‌ها افتاد، شرکت متا تائید کرد سرگرم ساخت شبکه اجتماعی جدیدی است.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل از ایسنا، حدود یک ماه پیش این شایعه پیچید که شرکت متا، رقیبی برای توییتر راه‌اندازی خواهد کرد و اکنون متا، شایعه مذکور را تائید کرده است. متا اعلام کرد سرگرم بررسی ساخت یک شبکه اجتماعی غیرمتمرکز برای اشتراک گذاری متن است. ما بر این باوریم که فرصت برای فضای جداگانه‌ای وجود دارد که در آن، تولیدکنندگان محتوا و چهره‌های عمومی می‌توانند به‌روزرسانی‌های به موقع از علایق خود را به اشتراک بگذارند. اگر خیلی شبیه توییتر به نظر می‌رسد، به دلیل این است که خیلی شبیه توییتر است.

الساندرو پالوسی، محقق اپلیکیشن، تصاویری از پلتفرم در دست طراحی را در توییتر به اشتراک گذاشت و شبکه اجتماعی جدید را مانند “اینستاگرامی برای افکار شما” نامید که البته مثل توییتر خواهد بود. متا آشکارا نگفته است که این شرکت، تلاش می‌کند توییتر را به چالش بکشد اما این مقصود، کاملا منطقی به نظر می‌رسد. به خصوص با در نظر گرفتن این که اکوسیستم شبکه اجتماعی متا، فیس بوک و اینستاگرام را در کنترل دارد. اگر متا بتواند پلتفرمی شبیه توییتر عرضه کند، به خوبی با پلتفرم‌های دیگر این برند، جور می شود.

این که متا چطور با شبکه اجتماعی جدید، به رقابت خواهد برخاست، معلوم نیست. تاکنون، فعلا همه چیز در روزهای اول است. ایده اولیه این است که کاربران قادر شوند تفکرات خود را از طریق پستهای متنی به اشتراک بگذارند و کاربران دیگر را برای در جریان ماندن از تحولات جدید، دنبال کنند. پلتفرم متا مانند توییتر، محدودیت کاراکتر خواهد داشت که فعلا گفته می‌شود حدود ۵۰۰ کاراکتر است.

بر اساس گزارش وب سایت تراستد ریویو، اگرچه بزرگتر شدن و قدرتمندتر شدن شرکتهای شبکه های اجتماعی، دقیقا بهترین خبر نیست اما به نظر می‌رسد توییتر برای مدتی همچنان در آشوب خواهد بود و اگر کاربران بتوانند به سرویس مشابهی از داخل اینستاگرام، دسترسی داشته باشید، یقینا عده زیادی به استفاده از آن روی خواهند آورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا