تکنولوژی

باید ۱۴ هزار واحد دانش بنیان داشته باشیم

دبیر ستاد تسهیل از تدوین سند حمایت از تولید دانش بنیان، خبر داد و گفت: حدود ۷ هزار واحد دانش بنیان به مفهوم واقعی داریم که طبق برنامه ها، باید این تعداد به ۲ برابر افزایش یابد.

فناوری برتر دیجیتال؛ صدیف بیک زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به نام گذاری امسال به عنوان سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین، وزارت صمت برنامه‌هایی برای افزایش میزان واحدهای دانش بنیان با استفاده از سیاست‌های حمایتی دارد.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید افزود: پیش بینی شده معاونت امور صنایع و معاونت تجارت و خدمات وزارت صمت سندی را شامل ابزارهای حمایتی از واحدهای دانش بنیان در سطح کشور تدوین کنند. در این سند کل ابزارهای حمایتی و تشویقی را در یک قالب مشخص، تدوین خواهیم کرد که تفاهم نامه‌هایی هم در این رابطه امضا خواهد شد.

وی ادامه داد: در بازه زمانی اندکی محورها و سیاست‌های تشویقی برای واحدهای دانش بنیان همچون تأمین مواد اولیه و فراهم کردن زیرساخت‌ها تدوین می‌شود تا افراد برای انجام فعالیت‌های دانش بنیانی رغبت پیدا کنند و بتوانند تولید دانش بنیان را توسعه دهند. ستاد تسهیل و رفع موانع تولید هم حتماً مسائل و مشکلات این واحدها را با اولویت بررسی می‌کند.

بیک زاده گفت: در حال حاضر تعداد واحدهای دانش بنیان در کشور محدود است و حدود ۷ هزار واحد دانش بنیان به مفهوم واقعی داریم و طبق تاکید رهبری این تعداد باید ۲ برابر شود که وزارتخانه‌های متعددی در این موضوع دخیل هستند. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با وزارتخانه‌های مختلفی همچون صمت و جهاد کشاورزی در حال همکاری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا