کامپیوتر

آیپد ایر 5 اپل با تراشه M1 معرفی شد

امشب شرکت اپل در رویداد Peek Performance خود به صورت رسمی از تبلت اقتصادی و کاربردی آیپد ایر 5 (iPad Air 5) رونمایی کرد که در ادامه به مشخصات و قیمت آن می‌پردازیم.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از شهر سخت افزار؛ همانطور که می‌دانید تبلت آیپد ایر اپل همواره از محصولات پرفروش و پرطرفدار این شرکت بوده و به لطف قیمت اقتصادی و قابلیت‌های بسیاری که دارد تاکنون توانسته کاربران بسیاری را به خود جذب کند. امروز کمپانی اپل از اولین iPad Air مجهز به تراشه‌ی قدرتمند M1 رونمایی کرد.

تبلت آیپد ایر 5 اپل دارای یک نمایشگر 10.9 اینچی از نوع Liquid Retina با بیشینه روشنایی 500 نیت و پشتیبانی از محتوای HDR است، اما متاسفانه در گفته‌های امروز به نرخ نوسازی 120 هرتز و فناوری ProMotion اشاره‌ای نشد.

دوربین سلفی تبلت iPad Air 5 اپل یک سنسور 12 مگاپیکسلی است که از سنسور 7 مگاپیکسلی نسل قبل بسیار بهتر است. در عوض دوربین پشتی این تبلت مانند نسخه‌ی قبلی 12 مگاپیکسل است. اما مهم‌ترین ویژگی تبلت جدید اپل حضور تراشه‌ی قدرتمند M1 است که هم‌اکنون در آیپد پروها و مک‌بوک‌های اپل نیز وجود دارد و در اکثر آزمون‌ها و بنچمارک‌ها توانسته‌ی محصولات کوالکام و مدیاتک را به راحتی شکست دهد.

آیپد ایر 5 اپل

این تراشه از یک پردازنده‌ی مرکزی 8 هسته‌ای استفاده می‌کند که از CPU حاضر در تراشه A14 تا 60 درصد سریع‌تر است و به یک پردازنده گرافیکی 8 هسته‌ای مجهز است که از GPU نسل قبل دو برابر بهتر است.

در کنار پردازنده‌ی قدرتمند M1، تبلت آیپد ایر 5 از فناوری 5G و پورت USB-C با سرعت انتقال 10 گیگابیت بر ثانیه نیز بهره‌مند است و در دو نسخه‌ی Wi-Fi Only و 5G عرضه می‌شود.

مانند نسخه‌های قبلی، تبلت آیپد ایر 5 هم از قلم هوشمند 129 دلاری Apple Pencil و کیبورد 299 دلاری Magic Keyboard پشتیبانی می‌کند. برای قابلیت امنیتی هم فناوری Touch ID اپل در داخل دکمه‌ی هوم تبلت تعبیه شده است.

آیپد ایر 5 اپل

تبلت آیپد ایر 5 (iPad Air 5) اپل از قیمت 599 دلار برای نسخه‌ی Wi-Fi Only آغاز می‌شود و تا 749 دلار برای نسخه‌ی 5G افزایش می‌یابد. این محصول همچنین در دو پیکربندی حافظه‌ی 64 یا 256 گیگابایتی عرضه می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا