موبایل

آیفون به زودی با صدای شما صحبت می‌کند

اپل مجموعه ابزارهای دسترس پذیری جدیدی را برای آیفون و آی‌پد معرفی کرده است که شامل ویژگی تقلید صدای کاربر برای تماس‌های تلفنی، تنها پس از ۱۵ دقیقه آموزش است.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل از ایسنا، با ابزاری که “صدای شخصی” (Personal Voice) نام دارد، کاربران قادر خواهند بود متنی را برای ضبط صوتی بخوانند و این فناوری صدای آنها را یاد بگیرد. یک قابلیت دیگر به نام “صحبت زنده” (Live Speech) از صدای مصنوعی تولید شده برای خواندن متن کاربر در هنگام تماس تلفنی، مکالمات فیس تایم و مکالمات حضوری استفاده خواهد کرد. افراد همچنین قادر خواهند بود عباراتی که به طور متداول استفاده می ‌کنند را برای استفاده در زمان مکالمات زنده، ذخیره کنند.

این ویژگی، یکی از ویژگی‌های متعددی است که دستگاه‌های اپل را برای افراد کم‌توان که مشکلات شناختی، بینایی، شنوایی و حرکتی دارند، راحت‌تر می‌کند. اپل اعلام کرد افرادی که به دلیل بیماریهایی مانند اسکلروز جانبی آمیوتروفیک، ممکن است به تدریج صدای خود را از دست دهند، می‌توانند بیشترین استفاده را از این ابزارها ببرند.

اپل اعلام کرد این ویژگی ها در سال میلادی جاری عرضه خواهند شد.

این ابزارها می‌توانند پاسخگوی نیازهای واقعی باشد اما عرضه آنها با پیشرفت در زمینه هوش مصنوعی همزمان شده که هشدارها نسبت به استفاده عوامل نادرست از صدا و ویدئوی جعلی معروف به دیپ فیک یا جعل عمیق و فریب مردم یا نشر اطلاعات غلط را برانگیخته است.

اپل در یک پست وبلاگ اعلام کرد ویژگی “صدای شخصی”، از یادگیری ماشینی داخلی برای خصوصی و امن نگه داشتن اطلاعات کاربر استفاده می‌کند.

شرکت‌های فناوری دیگر هم استفاده از هوش مصنوعی برای بازتولید یک صدا را آزمایش کرده اند. آمازون سال گذشته اعلام کرد سرگرم کار روی یک به‌روزرسانی سیستم الکسا است که اجازه می‌دهد این فناوری هر صدایی، حتی صدای افراد درگذشته را تقلید کند.

اپل علاوه بر ویژگی‌های صدا، یک ویژگی “دسترسی کمکی” (Assistive Access) را عرضه کرده که محبوب‌ترین اپلیکیشنهای IOS شامل فیس تایم، مسیج، دوربین، تصاویر، موزیک و تلفن را در یک اپلیکیشن به نام “تماس‌ها” (Calls) یکجا جمع می‌کند. این رابط کاربری شامل دکمه‌هایی با کنتراست بالا، برچسبهای متنی بزرگ، گزینه برای کی‌بورد ایموجی و امکان ضبط پیامهای ویدئویی برای افرادی است که ارتباطات تصویری یا صوتی را ترجیح می‌دهند.

بر اساس گزارش سی ان ان، اپل همچنین اپلیکیشن ذره بین (Magnifier) خود را برای مشکل اختلال بینایی به‌روز می‌کند و این اپلیکیشن اکنون شامل یک حالت تشخیص برای کمک به افراد در تعامل بهتر با اشیاء فیزیکی خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا