تکنولوژی

ضرورت شفافیت اطلاعات در حمایت از دانش‌بنیان‌ها

معاون علمی رئیس‌جمهور با تاکید بر این که در حوزه‌های نوظهور با ایجاد ساختار موافق نیستم و معتقدم توسعه حکمرانی فناورانه از جنس نرم‌افزاری است، تاکید کرد: در حوزه حمایت از شرکت‌ها نیز یکی از تاکیداتم این است که حمایت‌های انجام شده به صورت شفاف باشد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، ، حسین افشین در نشست با جمعی از بانوان فناور، کارآفرین و دانشگاهی با اشاره به نقش کلیدی و اثربخش بانوان در تحقق سیاست‌های توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و رونق کسب و کارهای این حوزه، اظهار کرد: معاونت علمی نقش و جایگاه ویژه‌ای را برای جامعه زنان در زیست بوم فناوری، نوآوری و دانش‌بنیان متصور است و در دوره جدید، قطعا برنامه‌های ویژه‌ای برای ارتقای دامنه اثرگذاری بانوان و استفاده از ظرفیت‌های آنان در توسعه و تحول این زیست‌بوم خواهد داشت.

وی با بیان این که از ایفای نقش نظارتی و همکاری همه بخش‌ها استقبال می‌کنیم، افزود: یکی از مشکلاتی که داریم، شفافیت اطلاعات است و در حوزه حمایت از شرکت‌ها، یکی از تاکیداتم این است که حمایت‌های انجام شده به صورت شفاف باشد.

افشین با تاکید بر ضرورت پیاده‌سازی حکمرانی دانش‌بنیان‌ها، گفت: قطعا این حکمرانی را با همراهی بانوان می‌توانیم محقق کنیم. در حوزه‌های نوظهور با ایجاد ساختار موافق نیستم و معتقدم توسعه حکمرانی فناورانه از جنس نرم‌افزاری است.

بانوان حاضر در این نشست هم در سخنانی، معاونت علمی را یکی از امیدهای جامعه زنان خواندند و بر آمادگی این جامعه برای همکاری با معاونت در جهت تحقق برنامه‌ها، توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، رشد استارتاپ‌ها و حمایت از نخبگان و اقدامات تحول آفرین در حوزه‌های مختلف تاکید کردند.

همچنین دغدغه‌ها، مطالبات و دیدگاه‌های بخشی از جامعه بانوان کارآفرین و نخبه توسط نماینده آنان مطرح شد. از مهم‌ترین این مطالبات می‌توان به ضرورت ایجاد فضای مساعد بازگشت نخبگان و کارآفرینان، ایجاد یک اتاق فکر مشترک با حضور نمایندگان معاونت علمی و جامعه زنان، حمایت از طرح‌های نوآورانه و دانش‌بنیان و ایجاد سازوکارهای نوین تامین مالی برای طرح‌ها و محصولات دانش‌بنیان و فناور اشاره کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا