تکنولوژی

اعطای تسهیلات 2 درصدی به دانش بنیان ها

اعطای تسهیلات 2 درصدی به دانش بنیان ها؛ در دیدار رییس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری با مدیر عامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، عملکرد این بانک در تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، در دیدار دکتر علی وحدت رییس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی با مرتضی اکبری مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران، درباره موضوعاتی چون تسهیل و تسریع در رسیدگی به درخواست تسهیلات و میزان تسهیلات اشتغالزایی گفتگو شد.

بر این اساس از ابتدای تابستان 98 تاکنون بیش از 90 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی با معرفی صندوق نوآوری و شکوفایی توسط بانک قرض الحسنه مهر ایران به شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت شده است که در اثر ایجاد 500 شغل جدید برای 135 شرکت بوده است.

دکتر علی وحدت در این باره گفت: تسهیلات اشتغال پایدار صندوق به منظور رونق اشتغال و کمک به توسعه نیروی انسانی شرکت‌های دانش‌بنیان و به صورت قرض‌الحسنه تخصیص می‌یابد.

وی افزود: مبلغ تسهیلات به ازای هر نفر ۳۰۰ میلیون ريال در سال ۹۸ با نرخ 2% در نظر گرفته شده است که دوره بازپرداخت آن ۳۶ ماهه خواهد بود.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: سقف بهره‌مندی از تسهیلات اشتغال پایدار برای هر شرکت دانش‌بنیان در هر سال، معادل ۱۵ نفر با مدرک کاردانی و بالاتر است و دامنه شمول این تسهیلات شامل نیروی انسانی به‌کارگیری شده در کمتر از ۱۲ ماه گذشته از تاریخ ارائه درخواست شرکت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا