ارجاع نامههای اداری از طریق دفاتر پیشخوان
شهروندان میتوانند نامههای اداری خود را به جای تحویل به دبیرخانه ادارات به دفاتر پیشخوان دولت تحویل دهند
به گزارش البرز فاوا نیوز؛ سودابه رادفرد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز در بازدید سرزده ای که به همراه زهرا صیادی سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری از دفاتر پیشخوان دولت استان داشت.
با اشاره به اینکه خدمت جدید مکاتبات اداری در ایام کرونا به خدمات دفاتر پیشخوان افزوده شد، گفت: مردم میتوانند نامههای اداری خود را به جای دبیرخانه ادارات به دفاتر پیشخوان تحویل دهند و دفاتر ملزم به پذیرش و ارجاع نامهها به دستگاههای مربوطه هستند.
وی همچنین ادامه داد: شهروندان میتوانند در صورت مشاهده هرگونه مشکل در روند خدمتدهی دفاتر پیشخوان، با مراجعه به سایت www.195.cra.ir یا تماس با شماره رایگان سه رقمی 195 بدون نیاز به کد و قابل راهیابی از سراسر کشور، شکایات خود را مطرح نمایند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.
زهرا صیادی سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری ضمن بررسی دقیق شرایط دفاتر از نظر رعایت پروتوکلهای بهداشتی و نحوه برخورد با ارباب رجوع گفت: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری جهت اجرایی کردن اصل ۴۴ قانون اساسی و حمایت از خصوصی سازی، بخشی از مسئولیت دولت که قابل انتقال به مردم بود تحت عنوان دفاتر پیشخوان خدمات دولتی به بخش خصوصی واگذار شد. وی با توجه به نیاز استانداری به داشتن واحدی شبیه میز خدمت یا دبیرخانه در بیرون از محل استانداری، از ارائه خدمت “مکاتبات اداری” استقبال کرده و اظهار امیدواری کرد که با توزیع کل خدمتها بین تمام دفاتر شهروندان بتوانند تمام خدمات را در نزدیکترین مکان به محل زندگی خود دریافت دارند.
در این بازدید که دفاتر متعدد مورد ارزیابی قرار گرفتند پرونده دفاتر متخلف که تخلفاتی مانند “عدم حضور دارنده پروانه در محل”، ” دریافت تعرفه بیش از تعرفه مصوب”، ” ” تعطیل بودن در ساعت کار” و غیره را داشتند به کمیته تخلفات اداره کل ارتباطات و فناوی اطلاعات استان ارجاع شد.