موبایل

گوگل قابلیت انتقال ساده تر eSIM در دستگاه های اندروید را فراهم می کند

گوگل از برنامه های خود برای معرفی قابلیت های انتقال eSIM به گوشی های اندرویدی در سال 2023 خبر داده است، زیرا این شرکت قصد دارد روند تغییر گوشی ها را برای کاربران ساده کند. در حال حاضر، انتقال یک نمایه eSIM از یک دستگاه به دستگاه دیگر مستلزم آن است که کاربر eSIM را در دستگاه قدیمی لغو ثبت کند و آن را مجدداً در دستگاه جدید فعال کند، که می‌تواند فرآیندی دست و پا گیر باشد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از گیزموچاینا؛ با این حال، با قابلیت انتقال eSIM آینده، کاربران می توانند بدون نیاز به تماس با اپراتور تلفن همراه خود، پروفایل های eSIM خود را به صورت یکپارچه منتقل کنند.

ویژگی انتقال ساده تر eSIM

به گفته گوگل، دویچه تلکام یکی از اولین اپراتورهایی است که انتقال eSIM را در گوشی های اندرویدی پذیرفته است. این اعلامیه پس از ماه‌ها افشای اطلاعات و آزمایش‌های بتا منتشر شد که توانایی تبدیل سیم‌کارت‌های فیزیکی به eSIM را به همراه ابزارهای انتقالی که شرکت اکنون به طور رسمی اعلام کرده است، به نمایش گذاشت.

حرکت به سمت eSIM بخشی از یک روند گسترده تر در صنعت است، زیرا اپل قبلا سیم کارت های فیزیکی را از آخرین سری آیفون های خود در ایالات متحده حذف کرده است. قابلیت انتقال eSIM گوگل فرآیند تعویض گوشی‌ها را برای کاربران اندرویدی آسان‌تر می‌کند و انتظار می‌رود در سال‌های آینده تولیدکنندگان بیشتری از گوشی‌های هوشمند پیروی کنند.

علاوه بر اعلام eSIM، گوگل همچنین همکاری های اخیر را با هدف گسترش دسترسی به آخرین پیشرفت های نرم افزار اندروید برجسته کرد. Vodafone برنامه Messages را به سرویس پیام‌رسانی پیش‌فرض در تلفن‌های Android واجد شرایط تبدیل می‌کند تا دامنه دسترسی RCS را بیشتر گسترش دهد، در حالی که Google در حال ساده‌سازی نام تجاری RCS در سراسر جهان است.

گوگل همچنین گوشی‌های هوشمند اخیر را از شرکای خود مانند سامسونگ، وان پلاس، اوپو و شیائومی که از ویژگی‌های اندروید مانند Nearby Share و کلیدهای دیجیتال خودرو استفاده کرده‌اند، به نمایش گذاشت. این شرکت همچنین مجموعه کاملاً جدیدی از ویژگی‌های اندروید را اعلام کرد که از امروز عرضه می‌شوند، همراه با قولی مبنی بر اینکه جفت سریع برای کروم‌بوک‌ها بالاخره در آینده نزدیک وارد بازار خواهد شد.

پشتیبانی نرم‌افزاری یکی دیگر از تمرکزهای اصلی در رویداد MWC گوگل بود که این شرکت بر تعهدات شرکای خود برای ارتقای سیستم‌عامل اندروید و برنامه‌های به‌روزرسانی امنیتی طولانی‌تر تاکید کرد. سامسونگ با ارائه چهار سال به‌روزرسانی‌های اصلی سیستم‌عامل و پنج سال وصله‌های امنیتی، پیشتاز است، در حالی که شیائومی وعده سه ارتقای سیستم‌عامل را برای گوشی‌های پرچم‌دار جدید خود و پنج سال به‌روزرسانی امنیتی در طول اولین سری Xiaomi 13 در MWC 2023 داده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا