فناوری اطلاعات

گوگل در مراسم Google IO از چه محصولاتی رونمایی می‌کند

مراسم سالانه Google IO مثل هر سال برگزار می‌شود و پیش‌بینی می‌شود که گوگل از گوشی‌های جدید، تبلت‌ها، نرم‌افزارها و محصولات دیگر رونمایی کند.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل از سرگرمی، Google IO 2023 مهم‌ترین رویداد طی چند سال اخیر به‌شمار می‌رود؛ چرا که قرار است گوگل علاوه بر نرم‌افزار از تعدادی محصولات سخت‌افزاری نیز رونمایی کند. این مراسم چهارشنبه هفته‌ی جاری برگزار می‌‌شود. Google IO، مانند مراسم WWDC اپل، ظاهراً برای توسعه‌دهندگان ترتیب داده شده و قرار است گوگل تغییراتی را که در نرم‌افزارش اعمال می‌شود، اعلام ‌کند. در واقع، Google IO به ویترینی برای محصولات و همه عملیات گوگل تبدیل شده است. این بار انتظار می‌رود گوگل از محصولات سری پیکسل، توسعه سیستم هوش مصنوعی و نحوه تکامل پلتفرم‌های نرم افزاری در سال آینده رونمایی کند. در ادامه به محصولاتی می‌پردازیم که انتظار می‌رود گوگل در مراسم توسعه دهندگان Google IO از آنها رونمایی کند.

Google Pixel Fold

قطعا یکی از محصولات امسال گوگل گوشی تاشو پیکسل فولد 1 خواهد بود. با این حال، در حال حاضر اطلاعات زیادی در مورد این گوشی تاشو در دست نیست، اما بر اساس شایعات، انتظار می‌رود Google Pixel Fold  دارای صفحه نمایش اصلی ۷.۶۹ اینچی و صفحه نمایش پوششی ۵.۷۹ اینچی باشد. گفته می‌شود این محصول از همان چیپست Tensor G2 مانند تلفن‌های Google Pixel 7 بهره می‌برد. احتمالا این گوشی یک دوربین پشتی با لنز سه گانه در پشت داشته باشد و قیمت آن طبق گزارش ها از ۱۷۹۹ دلار (حدود ۱۴۲۵ پوند / ۲۶۶۰ دلار استرالیا) شروع می‌شود. با توجه به اطلاعات منتشر شده، به نظر می‌رسد این گوشی می‌تواند به رقیب قدرتمندی برای گلکسی Z Fold 4 سامسونگ تبدیل شود.

Google Pixel 7a

یکی دیگر محصولات موبایلی گوگل که امسال در مراسم Google IO 2023  انتظار داریم رونمایی شود، Pixel 7a است. شایعه شده که جدیدترین دستگاه از سری گوشی‌های هوشمند میان رده گوگل، پردازنده Tensor G2، هشت گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت را به همراه خواهد داشت. در همین حال، صفحه نمایش ۶.۱ اینچی ظاهراً نرخ تازه سازی ۹۰ هرتز را ارایه می‌دهد. از نظر قیمت، گزارش‌های تایید نشده‌ای منتشر شده که حکایت از قیمت ۴۴۹ دلار / ۳۹۹ پوند / ۷۴۹ دلار استرالیا دارد. اگر به یاد داشته باشید Pixel 6a را پارسال گوگل در مراسم Google IO معرفی کرد، بنابراین رونمایی از محصول جدید از این سری خیلی دور از ذهن نیست.

اندروید 14

اما مهم‌ترین محصولی که قرار است در مراسم امسال Google IO 2023 معرفی شود، اندروید 14 خواهد بود. البته اندروید 14 تنها پلتفرم نرم‌افزاری نیست که گوگل توسعه می‌دهد و باید منتظر به‌روزرسانی‌هایی در مورد Wear OS و ChromeOS باشیم. علاوه بر این، Google IO معمولاً مکانی برای اطلاع رسانی در رابطه با ویژگی‌های جدید در برنامه‌هایی مانند Gmail، Google Maps، Google Drive و موارد دیگر است.

Google Pixel Watch 2

اطلاعات زیادی در مورد Pixel Watch 2 در دست نیست، اما با توجه به اینکه Pixel Watch در Google IO 2022 معرفی شد، این احتمال وجود دارد که در رویداد امسال گوگل نیز شاهد معرفی نسخه‌ی جدید این ساعت هوشمند باشیم. گزارش‌ها حاکی از آن است که Pixel Watch 2 در کنار Pixel 8 اوایل پاییز امسال عرضه خواهد شد که همانند برنامه سال گذشته خواهد بود. ممکن است این دستگاه به پردازنده سریع‌تر مجهز شود و طراحی دستگاه نیز مشمول حاشیه‌های نازک‌تر شود.

هوش مصنوعی

می‌توان در مراسم امسال Google IO 2023 منتظر نوآوری طولانی مدت و استقرار هوش مصنوعی گوگل بود. با ورود ChatGPT و Bing AI، به نظر می‌رسد گوگل در زمینه هوش مصنوعی هم پیشروی‌هایی در این زمینه کرده باشد. البته در مراسم IO سال قبل، گوگل به هوش مصنوعی خود اشاره کرد و تقریباً در هر محصول Google  این ابزار تعبیه شده است، اما انتظار می‌رود روز چهارشنبه بخش مهمی از مراسم گوگل به این محصول اختصاص یابد. احتمالا اطلاعاتی درباره‌ی Google Bard نیز ارایه شود.

تبلت گوگل پیکسل

اما تبلت پیکسل یک عضو جدایی‌ناپذیر گوگل در این مراسم خواهد بود چرا که سال ۲۰۲۲ گوگل این محصول را معرفی کرد و حال یک سال بعد باید زمان عرضه‌ی این محصول فرا رسیده باشد. بر اساس اطلاعاتی که درباره‌ی این تبلت منتشر شده، از چیپست Tensor G2 مانند پیکسل 7 پشتیبانی خواهد کرد. درباره‌ی قیمت این دستگاه اطلاعی در دست نیست اما انتظار می‌رود که قیمت آن حدود ۶۰۰ یورو باشد (۶۷۵ دلار / ۵۳۰ پوند / ۹۹۵ دلار استرالیا).

Google AirTags

آخرین محصولی که پیش‌بینی می‌شود در این مراسم رونمایی شود، Google AirTags خواهد بود؛ محصولی شبیه Apple AirTag . شایعات حاکی از آن است که گوگل آماده است تا ردیاب خود را با بلوتوث رونمایی کند. گوگل و اپل در حال حاضر با هم متحد شده‌اند تا محصولاتی برای ردیابی در اندروید و iOS اعمال کنند، بنابراین تنها چیزی که اکنون نیاز داریم سخت افزار گوگل با نام Google AirTags است. البته ممکن است این محصول با نام تجاری Nest معرفی شود و رابطی اصلاح شده برای ردیابی همه ابزارهای مختلف گوگل به طور همزمان باشد.

با همه‌ی این‌ها هر آنچه که در این گزارش ارایه شد فقط بر اساس شایعاتی است که درباره‌ی محصولات جدید گوگل منتشر شده و هنوز مشخص نیست که همه‌ی این محصولات معرفی شوند. باید تا روز چهارشنبه منتظر باشیم و ببنیم که گوگل چه ابزارهایی را معرفی خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا