فناوری اطلاعات

گروه هکری REvil با بازداشت گسترده منحل شد

روسیه که روز گذشته با دستگیری ۱۴ نفر گروه هکری REvil را منحل کرده بود، علاوه بر ۲ نفری که نخست اعلام شد ۶ نفر دیگر از اعضای گروه را نیز به اتهام قاچاق سرمایه مدت ۲ ماه بازداشت کرد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از مهر، روز گذشته پلیس و سرویس امنیت فدرال روسیه گروه هکری REvil را منحل کردند. در این میان دو نفر ۲ ماه بازداشت شدند. اکنون دادگاهی در مسکو ۶ مظنون دیگر به همکاری در گروه هکری را به جرم قاچاق سرمایه به مدت ۲ ماه بازداشت کرده است.

نام دو نفری که قبلا به مدت ۲ ماه بازداشت شده اند رومن مورومسکی و آن دری بسونوف است.دادگاه نام ۶ فرد دیگر این گروه که بازداشت شده اند را میخائیل گولوواچوک، روسلان خانسویاروف، دیمیتری کوروتایف، آلکسی مالوزومف، آرتیوم زایتس و دانیلی پوزیروسکی اعلام کرد.

طی عملیات روز گذشته سرویس امنیت فدرال روسیه و پلیس برای منحل کردن این گروه هکری ۲۵ مکان جستجو و ۱۴ نفر دستگیر شدند. همچنین در این فرایند ۴۲۶ میلیون روبل، ۶۰۰ هزار دلار، ۵۰۰ هزار یورو، تجهیزات رایانشی و ۲۰ خودروی لوکس نیز کشف و ضبط شد.

دولت روسیه اعلام کرد به درخواست آمریکا اعضای این گروه دستگیر و منحل شده است.

ایالات متحده آمریکا در نوامبر ۲۰۲۱ میلادی جریمه ای ۱۰ میلیون دلاری برای اطلاعاتی درباره شناسایی یا مکان اعضایREvil تعیین کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا