فناوری اطلاعات

کلیات طرح «حمایت از کاربران فضای مجازی» تصویب شد

سخنگوی کمیسیون مشترک بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی و خدمات پایه کاربردی از تصویب کلیات این طرح با عنوان « نظام تنظیم مقررات فضای مجازی» با رای اکثریت اعضا خبر داد.

فناوری برتر دیجیتال؛ لطف الله سیاهکلی در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: جلسه کمیسیون مشترک بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی و خدمات پایه کاربردی ظهر امروز با حضور اکثریت اعضا تشکیل شد و نمایندگان به کلیات طرح با عنوان جدید «نظام تنظیم مقررات فضای مجازی» رأی مثبت دادند.

وی گفت: این طرح پس از ۴۵ جلسه کارشناسی با حضور گروههای مختلف حقیقی و حقوقی از وزارت خانه‌ها و سازمان‌ها و نهادهای مختلفی از جمله وزارت ارتباطات، مرکز پژوهش‌های مجلس و مرکز ملی فضای مجازی، آماده شد و هم اکنون کلیات آن به تصویب اعضا رسید.

سیاهکلی با بیان اینکه طرح فعلی که از این پس مورد بررسی کمیسیون قرار می‌گیرد نسخه ویرایش شده و ماحصل جلسات برگزار شده در خصوص طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی است، ادامه داد: در جلسه ظهر امروز سه شنبه پس از اظهار نظر موافقان و مخالفان، کلیات این طرح به رای گذاشته شد و از مجموع ۲۰ رای، ۱۹ رای موافق تصویب کلیات بود.

وی گفت: از این پس کمیسیون مشترک، بررسی جزئیات و ماده و تبصره طرح «نظام تنظیم مقررات فضای مجازی» را در جلسات آتی دنبال خواهد کرد.

به گفته سیاهکلی، تصویب کلیات به معنای آن است که طرح مورد نظر مورد تایید حداکثری اعضای کمیسیون است و پس از این در مورد مفاد طرح بحث و بررسی می‌شود.

وی در مورد زمان برگزاری جلسه آینده این کمیسیون، گفت: زمان هنوز مشخص نیست چرا که با توجه به بحث بودجه، جلسات صحن ۳ شیفته برگزار می‌شود و نمایندگان زمان مازاد ندارند. به همین دلیل هر زمان که وقت نمایندگان اجازه دهد، جلسه کمیسیون را برگزار می‌کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا