فناوری اطلاعات

کاهش سرعت اینترنت ربطی به طرح حمایت از کاربران فضای مجازی ندارد

عضو کمیسیون بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی هجمه‌های رسانه‌ای به طرح صیانت را ساماندهی شده خواند و گفت:در این طرح قرار نیست در شرایط و دسترسی به پلتفرم‌های خارجی تغییری ایجاد شود.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از مهر؛ مهرداد ویس کرمی از دیگر اعضای این کمیسیون، با اشاره به رویکردهایی از جمله منفعل بودن و یا بدبینی در قبال فضای مجازی که از سوی گروه‌هایی دیده می‌شود، تاکید کرد: ما نگاه تمدنی به فضای مجازی داریم.

وی با بیان اینکه فضای مجازی دارای ماهیت عمیق و چندلایه است که باید در این فضا به استقلال برسیم، خاطرنشان کرد: هرچه موضوعات در فضای مجازی پیچیده‌تر می‌شود، ضرورت قانونگذاری بیشتر احساس خواهد شد و برای معیشت مردم مهم است.

این نماینده مجلس، ساماندهی فضای مجازی را ضرورت عنوان کرد و گفت: بی قانونی به نفع دشمنان و به ضرر افراد سالم است. چرا که در یک فضای امن می‌توان کسب و کارها را توسعه داد.

وی با تاکید بر اینکه تصویب کلیات طرح تنظیم مقررات فضای مجازی ارتباطی با کاهش سرعت اینترنت ندارد و هنوز قانونی در این زمینه تصویب نشده است، گفت: ربط دادن کاهش سرعت اینترنت و مسدودسازی به این طرح، بی انصافی است.

این عضو کمیسیون مشترک طرح نظام تنظیم مقررات فضای مجازی با اشاره به اینکه نمایندگان پذیرفته اند که در فضای مجازی قانونگذاری شود و برخی اختلاف نظرها ناشی از بررسی طرح مطابق اصل ۸۵ است.

به گفته وی حق قانونگذاری با مجلس است و نظراتی که از سوی مرکز پژوهش‌ها و دستگاه‌ها در مورد این طرح ارائه می‌شود، تنها جنبه مشورتی دارد و در نهایت نمایندگان مجلس باید در مورد طرح تصمیم گیری کنند.

ویس کرمی در مورد برخی شائبه‌ها در خصوص ذینفع بودن رضا تقی پور رئیس کمیسیون طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی در تصویب این طرح، تاکید کرد: برخی یک تشابه اسمی را به آقای تقی پور نسبت داده اند. از همین تریبون اعلام می‌کنیم که آقای رضا تقی پور انوری به عنوان رئیس کمیسیون مشترک این طرح، ذینفع نبوده و عضو هیأت مدیره هیچ جایی نیستند و کلاً در بخش خصوصی حضور ندارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا