فناوری اطلاعات

کاربران امسال چقدر برای اپلیکیشن‌های موبایل هزینه کرده‌اند؟

به تازگی گزارشی از میزان درآمد اپلیکیشن‌های گوشی هوشمند در سال جاری میلادی منتشر شده که از رشد چشمگیر درآمد دو فروشگاه اپ استور اپل و پلی استور گوگل حکایت دارد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از شهر سخت افزار؛ با نزدیکتر شدن به پایان سال 2021 میلادی شاهد انتشار گزارش‌ عملکرد شرکت‌های بزرگ حوزه فناوری هستیم. موسسه SensorTower هم گزارش خود از هزینه کاربران برای اپلیکیشن‌های موبایلی در سال جاری میلادی را منتشر کرده است. مهم‌ترین نکته گزارش این است که هم کاربران اندروید و هم iOS در مقایسه با سال 2020 پول بیشتری را برای برنامه‌های موبایلی خرج کرده‌اند.

اپلیکیشن‌های موبایل

در ادامه این گزارش آمده جمع کل هزینه‌هایی که کاربران در سال 2021 برای اپلیکیشن‌های موبایلی خرج کرده‎‌اند برابر 133 میلیارد دلار بوده که این رقم 20 درصد بیشتر از 111.1 میلیارد دلاری است که کاربران در سال 2020 هزینه کرده‌اند. با این اوصاف می‌توان گفت که توسعه دهندگان بازی و برنامه درآمد بیشتری را از این دو پلتفرم کسب کرده‌اند.

اپ استور اپل همچنان بخش بزرگی از این درآمد را به خود اختصاص داده است. 85.1 میلیارد دلار از هزینه کاربران در برنامه‌های اپ استور بوده است و این یعنی در مقایسه با سال گذشته این رقم 17.7 درصد بیشتر شده است.

اپلیکیشن‌های موبایل

کاربران در گوگل پلی استور 47.9 میلیارد دلار هزینه کرده‌اند و این رقم در مقایسه با سال گذشته نشان‌دهنده افزایش 23.5 درصدی هزینه کاربران در این پلتفرم است. با توجه به گزارش می‌توان نتیجه گرفت درآمد اپ استور 1.8 برابر بیشتر از گوگل پلی استور بوده است.

مجموع دانلود برنامه‌ها در هر دو فروشگاه در سال جاری میلادی چیزی حدود 0.5 درصد بیشتر از سال قبل بوده است. در پلی استور در مجموع 111.3 میلیارد بار برنامه نصب شده در حالی که این رقم در اپ استور 32.3 میلیارد بوده است.

اپلیکیشن‌های موبایل

اما برنامه TikTok بیشترین تعداد دفعات دانلود را هم در اپ استور و هم در پلی استور داشته است. فیسبوک، اینستاگرام، واتساپ و مسنجر هم در رده‌های بعدی قرار دارند. سپس نوبت به تلگرام، اسنپ چت، زوم، CapCut و اسپاتیفای می‌رسد که لیست 10 برنامه برتر را تکمیل می‌کنند.

اپلیکیشن‌های موبایل

علاوه بر این تیک تاک پردرآمدترین برنامه سال 2021 هم لقب گرفته و موسسه SensorTower در گزارش خود پیش بینی کرده که میزان درآمد این پلتفرم تا پایان سال به 2.3 میلیارد دلار هم برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا