تکنولوژی

ژاپن و هلند در ایجاد محدودیت های تراشه برای چین به آمریکا می پیوندند

به گزارش بلومبرگ، ژاپن و هلند در اعمال ممنوعیت تراشه ها بر چین به ایالات متحده خواهند پیوست. به گفته منابع این رسانه، هدف این است که “جاه طلبی پکن برای ایجاد قابلیت های تراشه های داخلی خود را تضعیف کند.”

فناوری برتر دیجیتال به نقل از جی اس ام آرنا؛ شرکت هلندی ASML Holding HV از انتقال ماشین‌های لیتوگرافی فرابنفش عمیق مورد استفاده برای تولید تراشه جلوگیری می‌کند و محدودیت‌های مشابهی برای شرکت نیکون ژاپن اعمال می‌شود.

ژاپن و هلند در حال پیوستن به ایالات متحده در محدودیت های تراشه در چین هستند
این تلاش مشترک گسترش سیاست جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده برای محدود کردن توانایی چین برای تولید و توسعه نیمه هادی های خود است که برای هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی در ارتش استفاده می شود، اما صنعت فناوری تلفن همراه را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

سازندگان تجهیزات آمریکایی شکایت کردند که ممانعت از تجارت تنها شرکت های آمریکایی با چین بر رقابت پذیری آنها تأثیر می گذارد، که منجر به تجدید نظر دولت هلند و ژاپن در نحوه صادرات این ماشین آلات توسط ASML، در کنار توکیو الکترون شد.

ژاپن و هلند در حال پیوستن به ایالات متحده در محدودیت های تراشه در چین هستند
پیتر ونینک، مدیرعامل ASML هشدار داد که کنترل صادرات ماشین‌آلات لیتوگرافی به رهبری ایالات متحده در نهایت چین را به سمت توسعه فناوری پیشرفته خود سوق خواهد داد. مدیر اجرایی گفت: “این کار زمان می برد، اما در نهایت، آنها به آنجا خواهند رسید.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا