تکنولوژی

چین برخرید تجهیزات دست دوم ساخت تراشه تمرکز کرده است

در حالی که دولت آمریکا در حال تلاش برای تشدید تحریم ها علیه صنعت تراشه چین است، منابع می گویند که سازندگان تراشه چینی خرید تجهیزات را افزایش می دهند تا سرعت تولید پردازنده های جدید را حفظ کنند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از مرکز ملی فضای مجازی؛ بنابراین گزارش، باتوجه به این که خرید برخی از این تجهیزات ناقض تحریم های آمریکاست، شرکت های چینی در سکوت کامل فرآیند خرید را انجام می دهند.

برهمین اساس شرکت هایی مانند SMIC، HuaHong، Nexchip و Silan Microelectronics مشغول خرید تجهیزات ساخت تراشه، از جمله تجهیزات دست دوم هستند.

ظاهرا حتی هواوی نیز که تحت شدیدترین تحریم های اقتصادی آمریکا قرار دارد، در حال خرید تجهیزات تراشه سازی است. هواوی نمی تواند به طور قانونی تجهیزاتی را خریداری کند که از فناوری آمریکایی استفاده می کند بنابراین گفته می شود هواوی در حال ساخت کارخانه جدیدی با همکاری SMIC است.

اکثر شرکت های چینی در حال حاضر توانایی تولید تجهیزات مورد نیاز برای ساخت پردازنده های پیشرفته تر از 14 نانومتر را ندارند. به گفته منابع آگاه، تنها SMIC می تواند یک پردازنده 14 نانومتری بسازد.

این در حالی است که دولت آمریکا ژاپن و هلند را متقاعد کرده است که تحریم های مشابهی را علیه سازندگان تراشه چینی در نظر بگیرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا