تکنولوژی

چین اینترنت بی‌سیم فوق‌العاده سریع با سرعت دانلود 300 گیگابیت بر ثانیه را آزمایش می‌کند

با توجه به اینکه فناوری ارتباط بی سیم 5G در حال حاضر در سراسر جهان پیاده سازی شده است، تمرکز به نسل بعدی شبکه های بی سیم یعنی 6G معطوف شده است.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از گیزموچاینا؛ در حالی که 5G در حال حاضر پیشرفت قابل توجهی نسبت به فناوری های بی سیم قبلی داشته است، انتظار می رود که 6G پیشرفت های بیشتری را از نظر سرعت، تأخیر، طیف، هوش مصنوعی، امنیت و بهره وری انرژی به همراه داشته باشد.

در این راستا، درک تفاوت های احتمالی بین 5G و 6G برای درک پتانسیل آینده ارتباطات بی سیم بسیار مهم است. در حالی که 5G هنوز در حال گسترش در سطح جهانی است، تحقیق و توسعه 6G در حال حاضر در حال انجام است. طبق آخرین گزارش ها، چین اینترنت بی سیم فوق سریع را با سرعت دانلود 300 گیگابیت بر ثانیه آزمایش می کند.

نگرانی ایالات متحده در مورد موفقیت چین در زمینه اتصال با سرعت بالا رقابت برای 6G در حال داغ شدن است و ایالات متحده از عقب افتادن می ترسد. جمعه گذشته، کاخ سفید با رهبران صنعت ملاقات کرد تا در مورد نسل بعدی اتصالات بی سیم گفتگو کند. ترس این است که کشورهای دیگر در ایجاد استانداردهای اتصال 6G پیشرو باشند و اخبار از چین تنها به نگرانی های ایالات متحده می افزاید.

بیست و پنجمین موسسه آکادمی دوم علوم و صنعت هوافضای چین برای اولین بار از انتقال بی سیم موفقیت آمیز در سطح فرکانس تراهرتز (THz) با دستیابی به سرعت داده 100 گیگابیت بر ثانیه خبر داد. برای درک این موضوع، سیگنال 5G که با سرعت 1 گیگابیت در ثانیه اجرا می شود در ایالات متحده فوق العاده تلقی می شود. 6G این فناوری از فرکانس‌های THz استفاده می‌کند که مانند باند mmWave برای 5G، چالش‌هایی را در فاصله سیگنال و نفوذ ابر/مه ایجاد می‌کند.

با این حال، ارتباطات THz می تواند انتقال بی سیم را تقریباً به خوبی انتقال از طریق فیبر انجام دهد. با توجه به اینکه انتظار نمی رود بی سیم 6G تا سال 2030 راه اندازی شود، این فناوری جدید یک پیشرفت مهم است که می تواند به خدمات جدید باورنکردنی در صنایع سرگرمی، خودرو و مراقبت های بهداشتی منجر شود. ایالات متحده و چین احتمالاً برای توسعه و تکمیل فناوری با نوآوری های خود به رقابت ادامه خواهند داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا