فناوری اطلاعات

پیش نویس لایحه قانون حمایت و حفاظت از داده های شخصی نهایی شد

با برگزاری بیست و ششمین مجلسه کمیسیون راهبری کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال دولت، پیش نویس لایحه قانون حمایت و حفاظت از داده های شخصی بررسی و برای ارائه به کارگروه نهایی شد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات، بیست و ششمین جلسه کمیسیون راهبری اقتصاد دیجیتال به ریاست عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و با حضور نمایندگان دستگاه های عضو در محل وزارت ارتباطات برگزار شد.

در این جلسه که برای بررسی بندهای پیش نویس لایحه قانون حمایت و حفاظت از داده های شخصی برگزار می شد، وزیر ارتباطات با اشاره به اهمیت تصویب این قانون، تاکید کرد: مهمترین ویژگی این قانون برطرف کردن نگرانی مردم از حفظ حریم خصوصی و داده های خود در پلتفرم های داخلی است که باید نظام مند شوند.

وی افزود: بر اساس این قانون باید حقوق و تکالیف دارندگان داده های مردم به صورت کاملا شفاف و مشخص تدوین شود.

زارع پور در این جلسه به عدم ایجاد ساختارها موازی و تنظیم گران  متعدد تاکید کرد و از اعضای جلسه خواست در بررسی ها و نظرات خود به اهمیت این قانون برای حفظ حریم خصوصی مردم دقت کنند.

بر اساس این گزارش، در این جلسه رضا باقری اصل جانشین رئیس کمیسیون راهبردی اقتصاد دیجیتال توضیحاتی را درباره بندهای مختلف پیش نویس این لایحه ارائه کرد.

در ادامه بقیه اعضای جلسه نیز درباره بندهای مختلف این پیش نویس نظرات و پیشنهادات خود را ارائه کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا