تکنولوژیویدئو

پولار فاکس آلفا S؛ خودرو جدید و هوشمند هوآوی

محصول جدید و مشترک هوآوی و خودروساز چینی آرک فاکس با نام پولار فاکس آلفا S‌ رونمایی شد. این خودرو یک سدان هوشمند و پیشرفته و مجهز به انبوهی از انواع حسگر و رادارهاست که با قیمت بالایی به فروش می‌رسد. پولار فاکس آلفا S در قالب دو تیپ به بازار عرضه خواهد شد که 397900 و 429900 یوان قیمت دارند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از دیجیاتو؛ پولار فاکس آلفا S به سیستم پردازش قدرتمندی مجهز است که از پردازنده‌های سری کایرین هوآوی استفاده می‌کند. این سیستم وظیفه پردازش اطلاعات سامانه رانندگی خودکار را برعهده خواهد داشت. علاوه بر پردازنده‌های سری کایرین، در خودرو مشترک هوآوی و آرک فاکس از سیستم هوش مصنوعی شرکت فناوری چینی نیز استفاده شده است.

ابعاد و اندازه خودرو هوشمند هوآوی برابر با 498019601599 میلی‌متر هستند و فاصله بین دو محور این خودرو نیز 2915 میلیمتر است، بنابراین می‌توان خودرو هوآوی را یک سدان سایز متوسط یا بزرگ به حساب آورد. این خودرو با لوگو Huawei HI عرضه می‌شود که برند انحصاری این شرکت فناوری چینی است.

مشخصات فنی پولار فاکس آلفا S

پولار فاکس آلفا S به دو موتور برقی مجهز است که در مجموع 643 اسب‌بخار قدرت و 655 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کنند. شتاب صفر تا صد رسمی این خودرو برقی 3.5 ثانیه است و حداکثر سرعت آن نیز 200 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

پکیج باتری‌های این خودرو 74.5 کیلووات ساعت ظرفیت دارند که از طریق آداپتور معمولی یا آداپتور سریع شارژ می‌شوند. شارژ کامل باتری‌های این خودرو با شارژر معمولی حدود 13 ساعت به طول می‌انجامد، در حالی که با شارژر فوق سریع می‌توان باتری را بین 30٪ تا 80٪ در 15 دقیقه شارژ کرد.

هوآوی برای این خودرو هوشمند، انبوهی از سنسورها را در نظر گرفته است. رادار موج 6 میلی متری (جلو، پشت و چهار گوشه خودرو)، 12 رادار اولتراسونیک، 1 دوربین چهارگانه جلو، 4 دوربین دید جانبی، 4 دوربین دید فراگیر و یک دوربین عقب مجموعه سنسورها و رادارهای این خودرو را تشکیل می‌دهند. تمامی این سنسورها به خودرو کمک می‌کنند تا فرامین راننده را با استفاده از سیستم عامل مخصوص اتومبیل هوآوی یعنی Hongmeng OS انجام دهد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا