گیم

پلی استیشن VR 2 در برخی از بازی‌های VR از PC های قدرتمند هم بهتر عمل می‌کند

پلی استیشن VR 2 ظاهرا بهترین پلتفرم برای برخی برنامه های کاربردی VR (واقعیت مجازی) است. یکی از مدیران شرکت فاش کرده است که این سیستم حتی می‌تواند از رایانه‌های شخصی پیشرفته که دارای پردازنده گرافیکی قدرتمند Nvidia RTX 3090 هستند، بهتر عمل کند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از گیزموچاینا؛ پلی استیشن VR 2 در تیرانداز نظامی تاکتیکی Pavlov که نسخه واقعیت مجازی Counter-Strike در نظر گرفته می‌شود، عملکرد بهتری از چنین رایانه‌های رومیزی توانا داشت. علاوه بر این، این تنها یکی از بیش از 30 عنوان راه اندازی است که غول فناوری ژاپنی برای پلی استیشن VR 2 در نظر گرفته است.

این عنوان VR به طور خاص برای سیستم های PC VR ساخته شده است و اولین بار در سال 2017 بر روی Steam عرضه شد. نسخه PSVR 2 این عنوان در 22 فوریه 2023 عرضه خواهد شد و حتی از قابلیت بازی cross play با کاربران رایانه شخصی نیز پشتیبانی می کند.

مدیر عامل استودیو سازنده بازی دیوید ویارئال اظهار داشت که سیستم مجهز به واقعیت مجازی سونی “اوج واقعیت مجازی، به ویژه برای تیراندازان” است. این بیانیه فقط در مورد عملکرد خام صحبت نمی کرد.

ماشه‌های تطبیقی ​​در پلی‌استیشن جدید دارای ماشه‌های تطبیقی ​​نیز هستند که باعث می‌شود هر ماشه تفنگ متمایز باشد و پس‌زدگی و احساس مقاومت متفاوتی داشته باشد. ویارئال همچنین اضافه کرد که بازی VR در PS5 و PSVR 2 حدود 10 درصد بهتر از رایانه های شخصی برتر که دارای RTX 3090 هستند اجرا می شود.

پلی استیشن VR 2

قیمت یک RTX 3090 به تنهایی اگر بیشتر از کنسول و هدست واقعیت مجازی نباشد، به تنهایی می تواند هزینه داشته باشد. به این معنی که این شاهکار کاملاً چشمگیر است. ظاهراً مزیت عملکرد به این دلیل است که سیستم یک کنسول است و قادر به رندرگیری کارآمدتر از طریق رندر foveated است. به بیان ساده، روشی ساده برای رندر کردن بر اساس تمرکز چشم کاربر است. به عبارت دیگر، فناوری ردیابی چشم به افزایش عملکرد کمک می کند زیرا سیستم فقط باید ناحیه ای را که روی آن متمرکز شده است با وضوح بالا ارائه دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا