گیم

پلی‌استیشن ۵ بیش از ۳۰ میلیون دستگاه فروش داشته است

طبق انتظاری که از قبل داشتیم، بخشی کوتاهی از کنفرانس شرکت سونی در رویداد CES 2023 متعلق به پلی‌استیشن بود اما اخبار و معرفی‌هایی که در این بخش انجام شد، اهمیت زیادی داشتند و بار دیگر به ما نشان داند که بخش پلی‌استیشن چه اهمیتی برای سونی دارد. در جریان همین کنفرانس، جیم رایان، مدیرعامل شرکت سرگرمی‌های تعاملی سونی، جدیدترین آمار فروش کنسول نسل نهمی پلی‌استیشن ۵  را اعلام کرد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از دیجی کالا؛ رایان در سخنرانی علاوه بر تبلیغ دستاوردهای این برند و اشاره به برنامه‌های آینده‌ی پلی‌استیشن، بیان کرد که کنسول پلی‌استیشن ۵ تا به امروز توانسته بیش از ۳۰ میلیون دستگاه در سراسر جهان به فروش برساند. رایان همچنین گفت که دسامبر ۲۰۲۲ بهترین ماه سونی برای فروش پلی‌استیشن ۵ بوده است.

علاوه بر این، جیم رایان اشاره کرد که سونی به اندازه کافی کنسول پلی‌استیشن ۵ در دسترس خواهد داشت تا بتواند تقاضای مشتریان را برآورده کند. او گفت: «از این لحظه به بعد، هرکسی که خواهان پلی‌استیشن ۵ است، برای پیدا کردن آن در خرده‌فروشی‌های سراسر جهان کار راحت‌تری خواهد داشت.»

از زمان عرضه‌ی پلی‌استیشن ۵ در سال ۲۰۲۰، این کنسول هم مانند بسیاری از سخت‌افزارهای دیگر به خاطر عدم توانایی در تأمین مداوم موجودی کنسول در اثر عواقب ویروس همه‌گیر کرونا با مشکلاتی مواجه بوده است و اکثر اوقات شاهد کمبود کنسول در بازار بوده‌ایم. این موضوع توسط طرفداران به‌وضوح احساس شد زیرا بسیاری از آن‌ها قادر به خرید پلی‌استیشن ۵ با قیمت واقعی آن نبودند. برخی از خرده‌فروشان از قرعه‌کشی برای اعطای این سخت‌افزاران به خریداران احتمالی استفاده کردند، در حالی که سایر طرفداران به بازارهای سیاه روی آوردند که کنسول‌ها را با قیمت‌های بسیار بالاتر از قیمت واقعی می‌فروشند.  با این حال، در این چند ماه اخیر رشد عرضه‌ی کنسول در بازارهای جهانی بسیار بهتر شده است و اکنون هم جیم رایان وعده داده که آن‌ها می‌توانند به تقاضای طرفداران در بازارهای مختلف پاسخ دهند. البته، همچنان احتمال می‌رود که تأمین موجودی کنسول در بعضی از بازارها تا حدی دشوار باشد.

جیم رایان همچنین در صحبت‌هایش بیان کرد که انتظار دارد عرضه‌ی دستگاه واقعیت مجازی پلی‌استیشن وی‌آر ۲ که به‌زودی به بازار خواهد آمد، بتواند باعث جهش دوباره‌ای در فروش پلی‌استیشن ۵ شود.

با توجه به آمار اعلام شده توسط مدیر شرکت سرگرمی‌های تعاملی سونی می‌توانیم بگوییم که پلی‌استیشن ۵ تا به حال علی‌رغم مشکلات موجود در تأمین موجودی کنسول توانسته فروش بسیار خوبی را تجربه کند و البته احتمالاً از این به بعد پس از حل این مشکل رشد فروش آن بیشتر هم خواهد شد. شاید در بازه‌ی مشابه پلی‌استیشن ۵ کمی کمتر از پلی‌استیشن ۴ فروخته باشد اما اگر فقط همین بازه‌ی یک ساله را در نظر بگیریم و آن را با پلی‌استیشن ۴ مقایسه کنیم، عملکرد کنسول پلی‌استیشن ۵ بهتر بوده است که این نشان می‌دهد رفع مشکل تأمین موجودی کنسول می‌تواند به اهداف پلی‌استیشن در فروش بیشتر این دستگاه بسیار کمک کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا