فناوری اطلاعات

پرطرفدارترین جستجو کاربران گوگل طی سال ۲۰۲۲ کدامند

سرچ گوگل سیستم جالبی دارد، به‌طوری‌که پس از اتمام مدتی خاص، می‌توان مشاهده کرد که کدام عبارت‌ها بیشترین جستجو را داشته‌اند.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل از سرگرمی، به همین منظور در این مطلب قصد داریم تا طی یک بررسی مختصر ببینیم که کاربران بیشتر کدام کلمات و عبارت‌ها را در موتور جستجوگر گوگل دنبال کرده‌اند.

به عنوان برترین پلتفرم موتور جستجو، موضوعات پرطرفداری که مردم در گوگل جستجو می‌‌کنند منعکس کننده اتفاقاتی است که در جهان رخ می‌دهد و مردم بیشتر به این موضوعات علاقه دارند. در اینجا، نگاهی به نتایج سال ۲۰۲۲ گوگل می‌اندازیم.

بیشترین سرچ گوگل در سال ۲۰۲۲

گوگل هفته پیش پرطرفدارترین کلماتی را که در این موتور جستجوگر سرچ شده‌اند، منتشر کرد. گوگل همچنین این کلمات را به دسته‌هایی از جمله اخبار، افراد، ورزش، رسانه، مکان‌ها و حتی نتایج لنز گوگل تقسیم کرد.

همچنین می‌توان کشورهای خاصی را انتخاب کرد تا ببینید چه چیزی در آنجا ترند است و کسانی که در ایالات متحده هستند می‌توانند به بخش محلی جستجوی گوگل در سال ۲۰۲۲ مراجعه کنند تا نتایج شهر را ببینند.

لیگ برتر هند

ورزش کریکت عنوان یکی از کلمات پر جستجو در گوگل را دارد. اگرچه لیگ برتر هند (IPL) در سال ۲۰۰۷ تأسیس شده، یکی از پربازدیدترین لیگ‌های کریکت در جهان است. با توجه به اینکه هند دومین کشور پرجمعیت جهان است و کریکت محبوب‌ترین ورزش در آنجا است، می‌توان انتظار داشت که IPL طرفداران زیادی داشته باشد.

اما آنچه غیرمنتظره است اینکه چگونه علاقه به لیگ در سطح جهانی گسترش یافته است، این موضوع نشان می‌دهد که ورزش می‌تواند مردم را متحد کند، صرف نظر از اینکه چقدر پیشینه و فرهنگ آنها متفاوت است.

جفری دامر

چه کسی فکرش را می‌کرد که یک قاتل زنجیره‌ای که سال ۱۹۹۴ درگذشت، حدود ۲۸ سال بعد روند رو به رشدی پیدا کند؟! اما با فیلم Dahmer — Monster: The Jeffrey Dahmer Story از نتفلیکس، یک تریلر جنایی ۱۰ قسمتی و درام بیوگرافیک، علاقه به موضوع اصلی آن در ماه اکرانش در سپتامبر ۲۰۲۲ افزایش یافت.

تا ماه جاری، ددلاین گزارش داد که زمان تماشای دامر از بیش از یک میلیارد ساعت فراتر رفته و آن را به سریالی بسیار محبوب برای نتفلیکس تبدیل کرده است.

 آیفون 14

اپل پس از کسب رتبه پنجم در سرچ گوگل در سال ۲۰۱۹ با آیفون 11، دوباره امسال در بین ۱۰ جستجوی برتر با آیفون 14 قرار گرفت. همانطور که آیفون به طور مداوم محبوب‌تر می‌شود، به ویژه در ایالات متحده که حدود نیمی از کاربران گوشی‌های هوشمند از این دستگاه‌ها استفاده می‌کنند.

علاقه به این موضوع و جستجو پیرامون این کلمه کلیدی، در هفته اول سپتامبر، زمانی که اپل آیفون 14 و آیفون 14 پرو را معرفی کرد، افزایش یافت. بسیاری دلیل این علاقه را ناشی از طراحی Dynamic Island می‌دانند که در مدل‌های iPhone 14 Pro و 14 Pro Max ارایه شده است.

هند در مقابل هند غربی

در میان عبارات پر جستجوی سال ۲۰۲۲، باز هم کلمات مربوط به ورزش یبشترین سرچ گوگل را به خود اختصاص داده‌اند که در این میان می‌توان به مسابقه کریکت بین المللی یک روزه (ODI) و بین المللی T20 (T20I) هند با تیم هند غربی اشاره کرد.

جام جهانی

ششمین عبارت جستجوی محبوب در گوگل، جام جهانی فوتبال است. فوتبال یکی از محبوب‌ترین ورزش‌های جهان است.

جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر از تاریخ ۲۰ نوامبر آغاز شد و بازی فینال در ۱۸ دسامبر (یکشنبه ۲۷ آذر) قرار است انجام شود.

ملکه الیزابت

ملکه الیزابت دوم بریتانیا که بیشتر با نام ملکه الیزابت شناخته می‌شود، ۸ سپتامبر ۲۰۲۲ (۱۷ شهریور) در سن ۹۶ سالگی درگذشت. او از سال ۱۹۵۲ تا ۲۰۲۲ به عنوان ملکه سلطنت کرد؛ در مجموع این ملکه انگلیس با ۷۰ سال و ۲۱۴ روز سلطنت، طولانی‌ترین دوره پادشاهی بریتانیا به شمار می‌رود.

سن و مدت سلطنت او به این معنی بود که او شاهد تغییر جهان، از قبل از جنگ جهانی دوم تا عصر اینترنت بود. او رییس دولت بریتانیا و سایر قلمروهای مشترک المنافع بود که به این ترتیب یکی از پرجستجوترین عبارات سرچ گوگل را به خود اختصاص داده است.

اوکراین

متأسفانه، سومین کلمه کلیدی پر جستجو در گوگل یک تراژدی است؛ جستجوی کلمه‌ی اوکراین با تجدید حملات روسیه در فوریه ۲۰۲۲ به اوج خود رسید. اگرچه روسیه در سال ۲۰۱۴ کریمه را اشغال کرد، اما در سال ۲۰۲۲ به بقیه مناطق این کشور حمله کرد و تقریبا به چندین شهر بزرگ از جمله پایتخت آن، کیف رسید.

با این حال، نیروهای مسلح و مردم اوکراین محکم ایستادند و تجاوز روسیه را با حمایت گسترده ناتو دفع کردند. در اواخر سال ۲۰۲۲، اوکراین بیشتر قلمرو خود را در دست گرفت یا از روسیه بازپس گرفت. با این حال، تا زمان نگارش این مقاله، درگیری پایان نیافته است، زیرا روسیه همچنان زمین‌های اوکراین را در اختیار دارد.

 هند و انگلیس

دومین عبارت پر جستجوی گوگل درباره کریکت، به ویژه مسابقات ODI، T20 و World T20 بین هند و انگلیس است. این همچنین چهارمین نتیجه در لیست مربوط به کریکت، به ویژه کریکت هندی است که نشان می‌دهد مردم چقدر به این ورزش علاقه دارند.

بازی Wordle

در نهایت، محبوب‌ترین عبارت جستجو شده در گوگل طی سال ۲۰۲۲ بازی  Wordle است که یک پازل کلمات آنلاین است و در سال ۲۰۲۱ منتشر شد. آش‌ وردال این بازی را برای خود و شریک زندگی‌اش طراحی کرده و ساخته بود، اما در نهایت محبوبیت آن به‌دلیل اینکه بازیکنان نتایج روزانه خود را در توییتر به اشتراک گذاشتند، افزایش یافت.

یکی از مواردی که باعث محبوبیت این بازی شده، سادگی و توانایی آن در ضبط و به اشتراک گذاری نتایج است. با ساده نگه داشتن فورمت، کاربران ساعت‌ها صرف بازی نمی‌کنند و در واقع، پازل در کمتر از پنج دقیقه تمام می‌شود. با امکان ثبت و اشتراک گذاری امتیازات در توییتر و سایر شبکه‌های اجتماعی، رقابت مورد تشویق سایر کاربران قرار می‌گیرد و به طور مداوم ترافیک جستجو را به سمت این کلمه کلیدی هدایت می‌کند.

محبوب‌ترین کلماتی که مردم سرچ کرده‌اند

جانی دپ عنوان پر سرچ ترین عبارت گوگل را دارد، پس از آن ویل اسمیت، امبرهرت، آنتونیو براون، کریس راک، اندرو تات، آدام لوین و سرنا ویلیامز قرار دارند.

پرجستجوترین رخدادهای جهان

نتایج انتخابات، اوکراین، اعداد پاوربال (بازی بخت‌آزمایی در آمریکا)، طوافان ایان، آبله‌ی میمون، تیراندازی در مدرسه تگزاس، اسکار ویل اسمیت و حکم جانی دپ جزو پرجستجوترین رخدادهای سال ۲۰۲۲ بودند.

جهان در جستجوی گوگل

محبوب‌ترین کلمات در سرچ گوگل طی سال ۲۰۲۲ نشان‌دهنده‌ی این موضوع است که مردم به چه موضوعاتی علاقه دارند. با توجه به مواردی که در بالا اشاره شد، نشان می‌دهد که چگونه عشق به ورزش طرفداران را در سطح جهانی متحد می‌کند، به طوری که از هر ۱۰ عبارت جستجو، چهار یا پنج مورد فقط در مورد دو ورزش صحبت می‌کنند. پنج نتیجه برتر دیگر مربوط به سرگرمی، رویدادهای جاری و فناوری هستند.

با به اشتراک گذاشتن محبوب‌ترین کلمات سرچ شده، گوگل به ما اجازه می‌دهد تا مهم‌ترین مسائل، رویدادهای محبوب و جالب‌ترین موضوعاتی که مردم در سراسر جهان به دنبال آن هستند را مشاهده کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا