گیم

اعلام رسمی زمان عرضه کنسول Steam Deck

پس از ماه‌ها انتظار و انتشار شایعات فراوان، شرکت Valve امروز زمان عرضه کنسول گیمینگ مورد انتظار Steam Deck را اعلام کرد. عرضه این کنسول به بازارهای جهانی با توجه به تنوع فراوان در بازی‌های قابل پشتیبانی، قیمت مناسب و رقابتی و همچنین سخت افزار قدرتمند، از اهمیت فراوانی برای کاربران برخوردار است.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از شهر سخت افزار؛ Valve امروز به صورت رسمی اعلام کرد که قصد دارد کنسول گیمینگ Steam Deck را تا کمتر از یک ماه دیگر و در تاریخ 25 فوریه (ششم اسفندماه) روانه بازارهای جهانی کند. قرار است در این تاریخ کاربرانی که در مرحله پیش‌ ثبت‌نام برای خرید این کنسول شرکت داشته‌اند بتوانند برای خرید نهایی این کنسول ثبت سفارش کنند. پس از این فرصت سه روزه، عرضه کنسول‌های Steam Deck در تاریخ 28 فوریه (نهم اسفندماه) آغاز می‌شود.

به نظر می‌رسد قرار است تولید این کنسول گیمینگ در ابتدا به صورت محدود و با سرعت کمی صورت بگیرد؛ چرا که Valve اعلام کرده است دعوت نامه برای ثبت سفارش خرید این کنسول را به صورت هفتگی برای علاقه‌مندان ارسال می‌کند. به این ترتیب به مرور و طی یک روند هفتگی، علاقه‌‌مندان به کنسول Steam Deck می‌توانند آن را خریداری کنند. قرار است ترتیب کاربران در مرحله پیش‌سفارش در این مرحله مورد توجه قرار بگیرد و این کنسول ابتدا به دست نخستین دسته از کاربرانی برسد که در مرحله پیش‌ ثبت‌نام شرکت کرده‌اند.

Valve همچنین به تازگی نخستین رده‌ها از کنسول Steam Deck را به دست منابع خبری و سایت‌های بررسی تخصصی رسانده است تا آن‌ها عملکرد و قدرت مناسب آن را مورد تحلیل و بررسی قرار دهند. قرار است نخستین بررسی‌های تخصصی از این کنسول نیز در تاریخ 25 فوریه (ششم اسفندماه) منتشر شود و به دست علاقه‌مندان برسد. به این ترتیب انتظار می‌رود بالاخره بتوانیم در این تاریخ از میزان قدرت و توان این کنسول و APU‌‌های جدید Van Gogh از شرکت AMD آگاهی پیدا کنیم.

این APU‌ دارای چهار هسته مبتنی بر ریزمعماری Zen 2 و همچنین هشت رشته پردازشی است و از سرعت 3.5 گیگاهرتز بهره می‌برد. هسته گرافیکی در نظر گرفته شده برای این کنسول نیز با استفاده از ریزمعماری جدید AMD یعنی RDNA2 تولید شده است. این هسته گرافیکی نیز سرعتی در حدود 1.6 گیگاهرتز دارد. به این ترتیب انتظار می‌رود این کنسول گیمینگ دستی بتواند بازی‌ها را با قدرت و توان بسیار خوبی به اجرا درآورد.

از میان دیگر قابلیت‌های این کنسول می‌توان به 16 گیگابت حافظه رم از نوع LPDDR5، سیستم عامل SteamOS 3.0، نمایشگر 7 اینچی با وضوح 1280 در 800 پیکسلی، نرخ نوسازی تصویر 60 هرتز و باتری با ظرفیت 40 وات ساعت اشاره کرد. این کنسول دارای یک درگاه USB 3.1، دو درگاه USB 2.0، یک پورت DisplayPort 1.4 و همچنین یک پورت HDMI 2.0 نیز هست.

Steam Deck

از میان مهم‌ترین بازی‌هایی که قابلیت اجرا با استفاده از این کنسول را دارند می‌توان به Sid Meier’s Civilization VI، Stardew Valley، Valheim، ARK: Survival Evolved، Left 4 Dead 2، Dying Light Enhanced Edition، Crusader Kings III، Total War: Warhammer III و Cities: Skylines اشاره کرد.

برای نسخه پایه از این کنسول که به 64 گیگابایت حافظه داخلی مجهز است قیمت 399 دلار در نظر گرفته شده است. نسخه‌های 256 و 512 گیگابایتی از این کنسول نیز قرار است به ترتیب با قیمت 529 و 649 دلار عرضه شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا