موبایل

نخستین ساعت هوشمند پیکسل واچ معرفی شد

گوگل شب گذشته در کنار گوشی‌های پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو، از ساعت هوشمندی با عنوان پیکسل واچ نیز رونمایی کرد. پیکسل واچ نخستین ساعت هوشمند گوگل است که بالاخره شب گذشته پس از شایعات و خبرهای فراوان معرفی شد. معرفی کامل این ساعت هوشمند را در شهر سخت افزار بخوانید.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از شهر سخت افزار؛ گوگل در ماه می برای نخستین بار ساعت هوشمند پیکسل واچ را در رویداد I/O 2022 خود به نمایش گذاشت؛ اما امروز پس از ماه‌ها انتظار این شرکت بالاخره این محصول خود را به صورت رسمی معرفی کرد. می‌توان ساعت هوشمند پیکسل واچ را ترکیبی از محصولاتی بدانیم که تاکنون توسط دو شرکت گوگل و Fitbit معرفی و عرضه شده است. این ساعت در حوزه سلامت، ورزش و هوش مصنوعی دارای قابلیت‌ها و ویژگی‌های گوناگونی است که تاکنون در محصولات عرضه شده در این دو شرکت دیده بودیم.

گوگل برای ساعت پیکسل واچ خود یک نمایشگر دایره‌ای شکل و گنبدی مانند در نظر گرفته است که ابعاد آن به 41 میلی‌متر یا 1.2 اینچ می‌رسد. این نمایشگر دارای حداکثر میزان روشنایی 1000 Nit است و به نظر می‌رسد با این قابلیت به خوبی می‌توان در محیط‌های باز مورد استفاده قرار بگیرد.

نمایشگر این ساعت توسط یک شیشه ضدخراش و سه بعدی که به صورت اختصاصی توسط شرکت Corning طراحی شده است محافظت می‌شود. گوگل همچنین به منظور افزایش استحکام این نمایشگر، حاشیه‌های پهنی در اطراف آن در نظر گرفته که البته ظاهر کلی این ساعت را هم تحت الشعاع قرار داده است. استفاده از این نمایشگر با حاشیه‌های وسیع سبب شده است که ساعت گلکسی واچ حداقل بخش نمایشگر چندان جذاب نباشد.

گوگل اعلام کرده است که بدنه ساعت گلکسی واچ را با استفاده از فولاد تولید کرده است که همین موضوع سبب شده آن استحکام بسیار خوبی داشته باشد. تنها دکمه فیزیکی این ساعت نیز در لبه کناری سمت چپ آن و به صورت چرخان دیده می‌شود. در بالای این دکمه نیز یک کلید لمسی دیگر قرار داده شده است که کاربران می‌توانند برای پیاده سازی تنظیمات مختلف از آن استفاده کنند.

ساعت هوشمند پیکسل واچ

بنا به گفته گوگل ساعت پیکسل واچ در دو نسخه مختلف با عناوین LTE و WiFi عرضه می‌شود. این دو نسخه از نظر طراحی با یکدیگر تفاوتی ندارند و هر دو از نمایشگر 41 میلی‌متری بهره می‌برند. گوگل همچنین برای این ساعت هوشمند خود بندهای نگه‌دارنده مختلف و گوناگونی را طراحی کرده است که کاربران بنا به سلیقه خود می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. این بندها می‌توانند دارای رنگ‌های گوناگونی باشند و برای آن‌ها جنس‌های مختلفی همچون پارچه، فلز و چرم نیز در نظر گرفته شده است.

برخلاف گوشی‌های هوشمند گوگل که چند سالی است با تراشه‌های اختصاصی عرضه می‌شوند، این شرکت تصمیم گرفته است در ساعت پیکسل واچ از یکی از تراشه‌های سامسونگ استفاده کند. تراشه Exynos 9110 برای استفاده در این ساعت هوشمند در نظر گرفته شده است که محصولی قدیمی محسوب می‌شود و برای نخستین بار در سال 2018 در این رده از محصولات مورد استفاده قرار گرفت. این پردازنده در سال‌های گذشته توسط سامسونگ و در ساعت گلکسی واچ 3 به کار گرفته شده است.

دو گیگابایت حافظه رم نیز در کنار این تراشه در دسترس کاربران قرار می‌گیرد که ظرفیت قابل توجهی محسوب می‌شود. در حال حاضر ساعت هوشمند رده بالای گلکسی واچ 5 پرو با حافظه رم 1.5 گیگابایتی عرضه می‌شود. برای این ساعت 32 گیگابایت حافظه داخلی نیز در نظر گرفته شده است. گوگل همچنین مدعی است که ساعت پیکسل واچ دارای شارژدهی بسیار خوبی است و می‌تواند با هر بار شارژ چیزی در حدود 24 ساعت کاربران خود را همراهی کند. باتری این ساعت دارای ظرفیت 294 میلی آمپر ساعتی است.

برای ساعت پیکسل واچ سنسورهای گوناگون و مختلفی نیز در نظر گرفته شده است. در زیر این ساعت می‌توان به یک سنسور اندازه‌گیری میزان ضربان قلب و همچنین ECG دست پیدا کرد که جزییات قابل توجهی از نحوه کار و سلامت قلب کاربران گزارش می‌کند. گوگل اعلام کرده است که کار طراحی الگوریتم‌های پایش سلامتی در این ساعت را برعهده شرکت Fitbit قرار داده تا این فعالیت در ساعت گلکسی واچ با دقت بسیار بهتری صورت بگیرد.

ساعت هوشمند پیکسل واچ

سنسور اندازه‌گیری ضربان قلب این ساعت می‌تواند با وقفه‌ای 1 ثانیه ای تعداد ضربان کاربران را گزارش کند. ساعت پیکسل واچ دارای سنسور اندازه‌گیری اکسیژن خون یا SpO2 نیز هست. ساعت گوگل می‌تواند برای ورزش شنا هم مورد استفاده قرار بگیرد؛ چرا که قادر است در فشار 5 اتمسفری یا عمق 50 متری آب نیز استحکام عالی خود را حفظ کند.

کاربران می‌توانند نسخه LTE از این ساعت را بدون نیاز به گوشی هوشمند خود استفاده کنند. هرچند که برای هر دو نسخه از این گوشی ارتباط WiFi در فرکانس 2.4 گیگاهرتز و بلوتوث 5.0 نیز در نظر گرفته شده است. دیگر راه‌های ارتباطی این ساعت شامل NFC است که می‌تواند برای سیستم‌های پرداخت مورد استفاده قرار بگیرد. سیستم عامل Wear OS 3.5 دیگر قابلیت مهم این ساعت هوشمند است.

ساعت پیکسل واچ در حال حاضر در سه رنگ طلایی، نقره‌ای و مشکی عرضه می‌شود. نسخه WiFi از این ساعت 350 دلار و نسخه LTE از آن نیز 400 دلار قیمت گذاری شده است. کاربرانی که هم اکنون در مرحله پیش‌فروش گوشی پیکسل 7 پرو شرکت کنند یک ساعت پیکسل واچ رایگان نیز دریافت خواهند کرد. اکنون پیش‌فروش این ساعت آغاز شده و عرضه رسمی آن نیز قرار است از تاریخ 13 اکتبر (21 مهر) شروع شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا