فناوری اطلاعات

موافقت اپل با فعالیت فروشگاه‌های اپلیکیشن رقیب در آیفون

شرکت آمریکایی اپل برای عمل به قانون رقابت جدید اتحادیه اروپا، آماده می‌شود آیفون و آی‌پد را به روی فروشگاه‌های اپلیکیشن رقیب باز می‌کند.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل ازایسنا، موافقت اپل با فعالیت فروشگاه‌های اپلیکیشن رقیب، تهدید بزرگی برای کسب و کار خدمات اپل است که رشد سریعی دارد اما رقیبان این شرکت نخست باید کاربران را متقاعد کنند از امنیت و سادگی استفاده از فروشگاه برنامه اپل چشم پوشی کنند.

بزرگی عواقب این اقدام، به این بستگی دارد که اپل چگونه به الزامات اضافی در قانون اروپایی بازارهای دیجیتال عمل خواهد کرد.

مایکروسافت، متا پلتفرمز، آمازون و شرکتهای دیگری که فروشگاه‌های اپلیکیشن دارند، می‌توانند از این تصمیم اپل برای موافقت با فعالیت رقیبانش، سود ببرند.

در راستای این تغییر، کاربران دستگاه‌های اپل می‌توانند اپلیکیشن‌ها را از فروشگاه برنامه دیگری به جای فروشگاه اپ استور این شرکت نصب کنند. اما اپل هنوز درباره عمل به الزامات دیگر این قانون مانند فراهم کردن امکان استفاده از سیستم‌های پرداخت دیگر، تصمیم نگرفته است.

موافقت با استفاده از سیستم‌های پرداخت دیگر، تهدیدی برای میلیاردها دلار درآمدی است که اپل با دریافت حق کمیسیون ۳۰ درصدی از خریدهای درون برنامه‌ای، کسب می‌کند. طبق برآورد شرکت تحلیل داده سنسور تاور، تراکنش‌هایی به ارزش حدود ۱۰ میلیارد دلار، سال میلادی گذشته از طریق فروشگاه اپ استور انجام شد.

آنجلو زینو، تحلیلگر سهام شرکت CFRA پیش بینی کرد تغییر مذکور، کمتر از ۰.۲ درصد از کل فروش اپل را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

سازنده آیفون مدعی است موافقت با استفاده از سیستم‌های پرداخت دیگر در آیفون، کاربران را در معرض خطرات امنیتی و حریم خصوصی قرار می‌دهد. اما بعضی از رگولاتورها و منتقدان نظیر شرکت اپیک گیمز، نگرانی‌های مذکور را مبالغه آمیز خوانده‌اند.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت اپیک در دادگاه مدعی شده است گوگل سال‌ها پیش اجازه داد اپلیکیشن‌ها خارج از فروشگاه پلی استور در سیستم عامل اندروید دانلود شوند. اما کاربران باید تنظیماتشان را تغییری داده و از هشدارهای امنیتی عبور کنند. در نتیجه، همچنان ۹۰ درصد از دانلودها از فروشگاه اپلیکیشن رسمی گوگل انجام می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا