گیم

مهندس پلی استیشن سونی بازنشسته می‌شود

ماسایاسو ایتو، معمار باسابقه دستگاه بازی پلی استیشن سونی پس از پنج دهه فعالیت در این شرکت، آخر ماه میلادی جاری بازنشسته خواهد شد.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل از ایسنا، سونی به بلومبرگ نیوز اعلام کرد ماسایاسو ایتو، نایب رئیس ۶۰ ساله بخش سرگرمی تعاملی که مسئول پلی استیشن و سایر ابتکارهای بازی سونی است، اول اکتبر از این شرکت می‌رود.

ماسایاسو ایتو که پنج دهه سابقه خدمت در سونی دارد، در سال ۱۹۸۶ به این شرکت ملحق شد و پیش از این که در سال ۲۰۰۰ به واحد کنسول منتقل شود، روی تجهیزات صوتی داخل خودرو کار می‌کرد. در دوران حضور در گروه پلی استیشن، ایتو مهندسی برای پلی استیشن فور (PS۴) که بیش از ۱۱۷ میلیون دستگاه فروش داشت و همچنین نسل جدید پلی استیشن فایو را هدایت کرد. در این فاصله، وی کمک کرد مدل ارتقا یافته پلی استیشن فور پرو، به بازار عرضه شود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، پلی استیشن فایو (PS۵) از زمان عرضه در نوامبر سال ۲۰۲۰، درگیر مشکلات زنجیره تامین شد. ایتو پیش از عرضه این دستگاه، درباره چالشهای ساخت این کنسول در دوران پاندمی نوشته بود. بخشی از مشکل تولید دستگاه‌های کافی، مربوط به طراحی سفارشی این کنسول و قطعاتش بوده که باعث چالش‌هایی در تولید تراشه توسط شرکت AMD شده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا