کامپیوتر

مشخصات سرفیس Go 3 مایکروسافت را بشناسید

پس از معرفی محصولات کمپانی‌های سامسونگ، اپل و گوگل، تنها نام پرآوازه‌ای که انتظار می‌رود تا پایان سال رویدادی برای معرفی محصولات خود برگزار کند، مایکروسافت است. یکی از محصولاتی که در این رویداد معرفی خواهد شد، سرفیس Go 3 یا نسل سوم نسخه‌ی اقتصادی خانواده‌ی سرفیس خواهد بود.

در حالی‌ که ۲۲ سپتامبر به‌عنوان موعد برگزاری رویداد مایکروسافت اعلام شده است، انتظار می‌رود در این رویداد از محصولاتی مانند گوشی تاشوی سرفیس Dou 2 با پشتیبانی از ۵G و تبلت‌های خانواده‌ی سرفیس رونمایی شود.

نسل جدید تبلت اقتصادی مایکروسافت یا همان سرفیس Go 3 که احتمالا قرار است رقیبی برای آیپد اقتصادی اپل باشد، از مدت‌ها پیش سوژه‌ی خبرها و شایعه‌ها بود. به‌تازگی WinFuture به نقل از خرده‌فروشی‌های تایلند، مشخصاتی از این تبلت را فاش کرده است که در ادامه به مرور آن‌ها خواهیم پرداخت.

با توجه به آنچه تاکنون منتشر شده است، سرفیس Go 3 با همان ظاهر و مشخصات آشنا معرفی خواهد شد. ردموندی‌ها برای این نسل هم یک نمایشگر ۱۰٫۵ اینچی PixelSence را انتخاب کرده‌اند که رزولوشن ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ را ارائه می‌کند. در بالای این نمایشگر یک دوربین ۵ مگاپیکسلی قرار گرفته و قاب پشتی تبلت هم میزبان یک سنسور ۸ مگاپیکسلی است.

دو بلندگوی استریوی ۲ واتی در بدنه‌ی سرفیس Go 3 قرار می‌گیرد و این دستگاه تا ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم را پشتیبانی می‌کند. سال گذشته سرفیس Go 2 با پردازنده‌ی Pentium Gold 4425Y اینتل و نسل هشتم سری Core i3 معرفی شد، اما گفته می‌شود این چیپ‌ها امسال جای خود را به نسخه‌های قدرتمندتر Pentium Gold 6500Y و Core i3-10100Y نسل دهمی می‌دهند.

همچنین، گفته می‌شود مایکروسافت عمر باتری نسل سوم را هم نسبت به نسل قبل افزایش داده است. باتری سرفیس Go 2 در استفاده‌ی مداوم تا ۱۰ ساعت دوام می‌آورد که اعلام شده است این مدت برای سرفیس Go 3 با افزایشی چشمگیر به ۱۳ ساعت می‌رسد.

البته با توجه به اینکه احتمالا قرار نیست نسل جدید نسبت به نسل قبلی خود ضخامت یا وزن بیشتری داشته باشد، هنوز برای باور این شایعه کمی زود است و باید این دو مدل را در عمل مقایسه کرد.

به‌نظر می‌رسد مدل‌ مجهز به پردازنده‌‌ی Pentium در دو نسخه با ظرفیت حافظه‌ی متفاوت عرضه شود که نسخه‌ی پایه‌ی آن با حافظه‌ی داخلی ۶۴ گیگابایت از نوع eMMC و ۴ گیگایایت حافظه‌ی رم و نسخه‌ی رده‌بالای آن با حافظه‌ی داخلی ۱۲۸ گیگابایت از نوع SSD و ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم تولید می‌شوند.

مدل مجهز به پردازنده‌ی Core i3 تنها در یک نسخه با حافظه‌ی داخلی‌ ۱۲۸ گیگابایت از نوع SSD و ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم مجهز می‌شوند.

با شناختی که از مایکروسافت داریم، می‌توان حدس زد سرفیس Go 3 هم مانند سایر اعضای خانواده‌ی سرفیس از لحاظ پشتیبانی از راه‌های ارتباطی، در دو مدل تولید شود که یکی از آن‌ها فقط به وای‌فای محدود است و دیگری از سیم‌کارت هم پشتیبانی می‌کند.

انتظار می‌رود نسخه‌ی وای‌فای این تبلت بین ۴۰۰ تا ۶۵۰ دلار قیمت‌گذاری شود. اگرچه اطلاعاتی از قیمت نسخه‌ی دیگر در دست نیست، اما قطعا به دلیل پشتیبانی از سیم‌کارت، قیمت بالاتری نسبت به نسخه‌ی وای‌فای خواهد داشت.

پیش‌بینی می‌شود مایکروسافت در تبلت اقتصادی جدید خود از استاندارد ۸۰۲.۱۱ax بهره‌ بگیرد که با نام Wi-Fi 6 شناخته می‌شود، ولی متاسفانه هنوز درباره‌ی پشتیبانی سرفیس Go 3 از شبکه‌ی ۵G اطلاعاتی منتشر نشده است. به‌غیر از مشخصات اعلام شده‌، گویا سایر مشخصات مانند اتصالات و پورت‌ها با نسل قبل تفاوتی ندارد.

ممکن است مایکروسافت در رویداد ۲۲ سپتامبر خود از تبلت پرچم‌دار سرفیس پرو ۸ هم رونمایی کند، البته مدت‌هاست که از این محصول هیچ گزارش یا حتی رندر و شایعه‌ای در فضای اینترنت منتشر نشده است!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا