فناوری اطلاعات

مراکز مجاز استخراج ارز دیجیتال خاموش می‌شوند

سخنگوی صنعت برق اعلام کرده که وزارت نیرو برای کاهش مصرف سوخت مایع در نیروگاه‌های برق از مراکز مجاز استخراج رمز ارز خواسته تا استخراج ارز دیجیتال را متوقف کنند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از شهر سخت افزار؛ بر اساس اعلام مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق، وزارت نیرو از یک ماه گذشته اقداماتی را برای کنترل میزان مصرف سوخت مایع در نیروگاه‌ها را آغاز کرده است.

از جمله این اقدامات می‌توان به قطع برق مراکز مجاز استخراج رمز ارز، تعدیل روشنایی معابر در مناطقی که حادثه خیز نیستند، پایش دائم و برخورد جدی با مصرف زیاد انرژی در ادارات اشاره نمود.

مصطفی رجبی اعلام کرده که با هماهنگی‌های صورت گرفته با وزارت نفت، تامین سوخت مایع نیروگاه‌ها تسهیل شده و هم اکنون حدود ۵۵ درصد از ظرفیت مخازن گازوئیل نیروگاه‌های برق کشور تکمیل شده است.

رجبی مشهدی گفته بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی در هفته جاری شاهد کاهش دمای هوا در سطح کشور خواهیم بوده که این به معنای افزایش مصرف گاز در کشور بوده و این رویه ممکن است تامین سوخت نیروگاه‌ها را با محدودیت مواجه کند.

در ادامه سخنگوی صنعت برق به اهمیت صرفه جویی در کشور اشاره کرده و از مشترکان درخواست کرده تا جایی که امکانش وجود دارد در مصرف برق و گاز صرفه جویی کنند.

وی افزود: بر اساس برنامه زمان‌بندی پیش بینی شده برای تعمیرات نیروگاهی، تاکنون ۱۰۳ هزار مگاوات نیروگاه وارد تعمیرات اساسی شده اند که تا حالا حدود ۴۳ درصد از این مراکز تعمیر شده است.

پیش از این مصطفی رجبی مشهدی در گفت و گویی تلویزیونی اعلام کرده بود که مراکز مجاز استخراج رمز ارز معادل 635 مگاوات برق مصرف می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا