تکنولوژیموبایل

مدیاتک بزرگترین تولیدکننده تراشه برای 21 ماه متوالی

شرکت مدیاتک برای هفتمین دوره متوالی به عنوان بزرگترین تولیدکننده تراشه موبایل دنیا معرفی شد. این اتفاق بیان کننده آن است که کوالکام، سامسونگ و دیگر تولیدکننده‌‎گان تراشه موبایل همچنان در شکست مدیاتک، عاجز مانده‌اند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از شهر سخت افزار؛ روزگاری بود که کوالکام به عنوان یک تولیدکننده تراشه آمریکایی، با اختلاف آماری بسیار گسترده، بزرگترین تولیدکننده تراشه‌های موبال در دنیا، معرفی می‌شد. اما در حال حاضر مدت‎‌هاست که این عنوان را از دست داده و تولید کننده تایوانی که روزگاری مورد تمسخر دیگر شرکت‌ها بود، عنوان برترین تولیدکننده تراشه موبایل را به خود اختصاص داده است.

بنابر آمار منتشر شده توسط موسسه CounterPoint، شرکت مدیاتک در حال حاضر 38 درصد از بازار تراشه موبایل را در اختیار دارد و کوالکام به عنوان دومین تولیدکننده بزرگ تراشه موبایل، 30 درصد از بازار را به خود اختصاص داده و سومین تولیدکننده نیز اپل با سری تراشه‌های Ax و سهم 15 درصدی است.

مدیاتک بزرگترین تولیدکننده تراشه

نکته مهم در این آمار آن است که سامسونگ و هواوی سهمی یک رقمی در بازار تراشه را به ترتیب با 5 و 1 درصد در اختیار دارند و دیگر تولیدکننده تراشه تازه وارد به این آمار، Unisoc با 11 درصد سهم بازار است که البته در نوع خود طی یک سال گذشته رشدی فضایی را تجربه کرده است.

اما در بحث کیفی، عمده علت موفقیت‌های اخیر مدیاتک، حوزه میان‌رده و به خصوص تراشه‌های سری Dimensity 700 و Dimensity 900 بوده‌اند که به رکوردهای بسیاری در فروش و کنار زدن رقبای کوالکامی دست یافته‌‎اند که رشدی 20 درصدی در فروش ماهانه را طی سه ماه گذشته به ثبت رسانده‌اند.

مدیاتک بزرگترین تولیدکننده تراشه

همچنین در حوزه رده بالا نیز تراشه‌های سری دیمنسیتی 9000 با عملکرد عالی خود رقبایی مهم برای اسنپدراگون 8 نسل 1 بوده و توانسته‌اند در بسیاری از برندها، به انتخاب شماره یک برای گوشی‎های پرچمدار تبدیل شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا