فناوری اطلاعات

متوسط سرعت اینترنت ثابت و موبایل اعلام شد

در حال حاضر متوسط سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران ۳۱.۶۵ مگابیت‌برثانیه و رتبه‌اش ۷۹ جهانی است، متوسط سرعت دانلود اینترنت ثابت نیز ۲۱.۰۴ مگابیت‌برثانیه است و در جایگاه ۱۳۴ اینترنت ثابت در جهان قرار دارد.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل از ایسنا، سرعت اینترنت از مواردی است که همواره برای کاربران دغدغه بوده و یکی از فاکتورهای کیفی خدمات اینترنتی محسوب می‌شود و وب‌سایت Speedtest  شاخص‌های جهانی اینترنت را در کشورها بررسی می‌کند.

بر این اساس تا ماه ژانویه ۲۰۲۱،  متوسط جهانی سرعت دانلود اینترنت موبایل، ۴۶.۷۴ مگابیت‌برثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۱۲.۴۹ مگابیت‌برثانیه و تاخیر، ۳۷ میلی‌ثانیه بود. در حوزه اینترنت ثابت نیز متوسط جهانی سرعت دانلود، ۹۶.۹۸ مگابیت‌برثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود  ۵۱.۲۸ مگابیت‌برثانیه و تاخیر، ۲۰ میلی‌ثانیه بود.

طبق آخرین آمار منتشر شده در اسپیدتست،  تا ماه جولای سال ۲۰۲۱، متوسط جهانی سرعت دانلود اینترنت موبایل، ۵۵.۰۷ مگابیت‌برثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۱۲.۳۵  مگابیت‌برثانیه و تاخیر ۳۷ میلی‌ثانیه است. در حوزه اینترنت ثابت نیز متوسط جهانی سرعت دانلود، ۱۰۷.۵۰ مگابیت‌برثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود ۵۸.۲۷  مگابیت‌برثانیه و تاخیر ۲۰ میلی‌ثانیه است.

 

در حالی که تا ماه ژوئن سال ۲۰۲۱، متوسط جهانی سرعت دانلود اینترنت موبایل، ۵۵.۳۴ مگابیت‌برثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۱۲.۶۹ مگابیت‌برثانیه و تاخیر ۳۷ میلی‌ثانیه بود. در حوزه اینترنت ثابت نیز متوسط جهانی سرعت دانلود، ۱۰۶.۶۱ مگابیت‌برثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود ۵۷.۶۷ مگابیت‌برثانیه و تاخیر۲۰ میلی‌ثانیه بود.

رتبه یک تا پنج اینترنت موبایل در جهان تا ماه ژوئن ۲۰۲۱، به ترتیب به امارات متحده عربی (۱۹۰.۰۳ مگابیت برثانیه)، کره جنوبی(۱۸۹.۲۰ مگابیت برثانیه)، قطر (۱۷۰.۷۷ مگابیت‌برثانیه)، چین (۱۵۷.۷۲ مگابیت برثانیه) و قبرس (۱۵۴.۱۳ مگابیت برثانیه) تعلق دارد.

همچنین رتبه یک تا پنج اینترنت پهن‌باند ثابت در جهان، به ترتیب به موناکو (۲۵۶.۷۰ مگابیت‌برثانیه)، سنگاپور (۲۵۶.۰۳ مگابیت‌برثانیه)، هنگ‌کنگ (۲۴۸.۵۹ مگابیت‌برثانیه)،  تایلند (۲۱۶.۱۶ مگابیت برثانیه) و رومانی (۲۱۵.۳۰ مگابیت بر ثانیه) تعلق دارد.

متوسط سرعت موبایل در ایران

در حال حاضر متوسط سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران ۳۱.۶۵ مگابیت‌برثانیه و متوسط سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۱۱.۵۸ مگابیت‌برثانیه است که رتبه ایران را به ۷۹ از میان ۱۴۰ کشور رسانده است.

این در حالی است که در ماه ژوئن ۲۰۲۱،  متوسط سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران ۳۱.۰۶ مگابیت‌برثانیه و متوسط سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۱۱.۶۶ مگابیت‌برثانیه بود و ایران در جایگاه ۷۸ قرار داشت.

همچنین طبق این آمار، اینترنت موبایل ایران در حال حاضر از کامرون و جمهوری دومینیک کندتر و از لائوس و مونتنگرو سریع‌تر است.

در حال حاضر در حوزه اینترنت ثابت، متوسط سرعت دانلود در ایران، ۲۱.۰۴ مگابیت‌برثانیه و متوسط سرعت آپلود ۱۲.۰۷ مگابیت‌برثانیه و تاخیر، ۴۲ میلی‌ثانیه است که رتبه ایران را به ۱۳۴ از میان ۱۷۵ کشور می‌رساند.

این درحالی است که در ژوئن ۲۰۲۱ در حوزه اینترنت ثابت، متوسط سرعت دانلود در ایران، ۲۲.۰۲ مگابیت‌برثانیه و متوسط سرعت آپلود ۱۲.۵۳ مگابیت‌برثانیه و تاخیر، ۴۱ میلی‌ثانیه بود و ایران در جایگاه ۱۳۳ قرار داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا