فناوری اطلاعات

متا از کاربران با علامت آبی در فیس بوک و اینستاگرام هزینه دریافت می کند

توییتر از سرویس اشتراک خود، توییتر آبی، در دسامبر 2020 رونمایی کرد که با واکنش‌های متفاوتی از سوی توده‌ها مواجه شد. در اقدامی مشابه، متا، شرکت مادر فیس بوک، سرویس اشتراک جدیدی به نام Meta Verified را راه اندازی کرده است.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از گیزموچاینا؛ در این سرویس به کاربران یک علامت آبی در حساب های اینستاگرام و فیس بوک اختصاص می دهد و از آنها تا سقف 15 دلار در ماه شارژ می کند. این سرویس 11.99 دلار در ماه در وب یا 14.99 دلار در iOS اپل قیمت دارد و به کاربران امکان می دهد هویت خود را با استفاده از کارت شناسایی دولتی خود تأیید کنند. متا همچنین اظهار داشت که این سرویس اشتراک «افزایش دید و دسترسی» را نیز ارائه می‌کند، محافظت در برابر حملات جعل هویت را افزایش می‌دهد و دسترسی مستقیم به پشتیبانی مشتری را برای مشترکین فراهم می‌کند.

مدیرعامل مارک زاکربرگ توضیح داد که سرویس اشتراک “در مورد افزایش اصالت و امنیت در سراسر خدمات ما است.” سرویس جدید این هفته در نیوزلند و استرالیا عرضه خواهد شد و به زودی به کشورهای بیشتری نیز تعمیم خواهد یافت.

متا به طور سنتی تصمیم گرفته است که در طی بیش از 15 سال از زمان تاسیس خود، برای اکثر خدمات خود هزینه ای از مشتریان خود دریافت نکند. با این حال، درآمدهای این شرکت در سال های اخیر پس از تصمیم اپل برای اعمال تغییرات شدید حریم خصوصی در iOS ضربه خورده است. این اقدام توانایی شرکت اجتماعی برای ردیابی فعالیت‌های اینترنتی کاربران را کاهش می‌دهد و متا پیش‌بینی کرده است که در سال 2022 بیش از 10 میلیارد دلار از درآمد تبلیغاتی از دست رفته شرکت را به همراه داشته باشد. یک پیشنهاد اشتراک که برای کل پایگاه کاربر آن ارزشمند است.

علامت تیک آبی قبلاً برای شخصیت های عمومی مانند افراد مشهور، ورزشکاران ورزشی و روزنامه نگاران در نظر گرفته شده بود. با این حال، هدف سرویس اشتراک متا گسترش دسترسی به تأیید است، بنابراین کاربران می توانند در واقع به حساب های معتبر اعتماد کنند. این اعلامیه به دنبال راه‌اندازی سرویس اشتراک خود اسنپ در سال 2022 است که طبق گزارش‌ها تاکنون بیش از یک میلیون کاربر را به مشتری پولی تبدیل کرده است. همانطور که قبلاً ذکر شد، ایلان ماسک همچنین سرویس اشتراک توییتر را برای ارائه طیف وسیعی از ویژگی‌های اضافی، از جمله علامت آبی، اصلاح کرده است.

با توجه به جاه‌طلبی‌های متا، این شرکت با واکنش شدید بازار نسبت به دیدگاه متاواژه‌اش مواجه شده است. این کشور متعهد شده است که هزینه های خود در پروژه های متاورس را کاهش دهد و گزارش شده که به زودی یک دور دیگر اخراج می کند. علی‌رغم این چالش‌ها، سهام متا در هفته‌های اخیر افزایش یافته است و نشان می‌دهد که این شرکت انعطاف‌پذیر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا