کامپیوتر

ماژول حافظه رم DDR5 SODIMM سیلیکون پاور برای لپ تاپ‌ها معرفی شد

سیلیکون پاور از جدیدترین ماژول‌های حافظه SODIMM خود با فناوری DDR5 رونمایی کرده است. این ماژول‌ها از سرعت و ظرفیت بیشتری نسبت به نسل قبلی برخوردار خواهند بود.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از شهر سخت افزار؛ برند سیلیکون پاور از نسل جدید ماژول‌های حافظه DDR5 خود رونمایی کرده است. این ماژول‌های SODIMM برای لپ تاپ‌ها طراحی شده‌اند و قادرند به فرکانس بالای 4800 مگاهرتز دست پیدا نمایند.

این فرکانس تا 50 درصد سرعت بیشتری نسبت به ماژول‌های DDR4-3800 به وجود می‌آورد تا پردازنده بتواند بدون دغدغه به کارهای مولتی تسکینگ بپردازد.

ماژول حافظه SODIMM جدید سیلیکون پاور از قدرت بیشتری برخوردار است، اما با داشتن فناوری‌های تنظیم ولتاژ در مصرف انرژی بهینه‌تر عمل می‌کند. مدار مجتمع مدیریت نیرو یا PMIC این حافظه‌های رم تنش را از روی مادربرد می‌کاهد و ولتاژ ماژول‌های DDR5 را نسبت به نمونه‌های DDR4 از 1.2 به 1.1 ولت می‌رساند.

این ماژول‌های SODIMM ظرفیتی تا دو برابر بیشتر نسبت به نسل قبلی دارند و برای لپ تاپ‌ها حافظه رم تا 64 گیگابایت فراهم می‌آورند. از دیگر خصوصیات DDR5 می‌توان به داشتن قابلیت ECC اشاره کرد که احتمال بروز خطا در حافظه رم را بسیار پایین می‌آورد.

سیلیکون پاور در هر ماژول از دو کانال 32 بیتی مجزا استفاده کرده تا حافظه‌های SODIMM DDR5 جدید بسیار بهینه‌تر از نسل‌های قبلی باشند.

سیلیکون پاور این رم‌های جدید را در نسخه‌های 8، 16 و 32 گیگابایتی تولید کرده که می‌توان هر کدام از آن‌ها را در کنار هم قرار داد و به حافظه تا دو برابر بیشتر دست یافت.

از این حافظه‌های رم DDR5 را می‌توان در کنار پردازنده‌های نسل 12 اینتل و مادبردهای سازگار با فناوری DDR5 استفاده کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا