کامپیوتر

لپ تاپ Tensorbook ریزر با قابلیت‌های یادگیری ماشین معرفی شد

ریزر به تازگی از لپ‌تاپ جدید خود به نام Tensorbook رونمایی کرده است. اما جالب اینجاست که این لپ‌تاپ مبتنی بر سیستم عامل لینوکس یک سیستم گیمینگ نبوده و این بار ریزر بر قابلیت‌های یادگیری ماشین و ورک استیشن‌ها تمرکز دارد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از شهر سخت افزار؛ لپ‌تاپTensorbook  جدید محصول همکاری ریزر با شرکتی به نام Lambda است؛ شرکتی که در زمینه ورک استیشن‌ها، سرورها و خدمات ابری برای یادگیری ماشین تخصص دارد.

این لپ‌تاپ، ظاهری بسیار شبیه به Razer Blade 15 دارد، با این تفاوت که رنگ بدنه آن نقره‌ای بوده و خبری از نشان تجاری معروف Razer روی آن نیست.

بجای آن، نشان تجاری شرکت لامبدا روی درب لپ‌تاپ حک شده و قاب پایینی نیز عبارت «Razer x Lambda» را نشان می‌دهد. همچنین درگاه‌های بنفش رنگ به جای پورت‌های سبز رنگی که ریزر به استفاده از آن‌ها معروف است، تعبیه شده‌اند.

از نظر قیمتی اما لپ‌تاپ Tensorbook که نامی از ریزر را یدک می‌کشد، همچون دیگر محصولات این شرکت از جمله دستگاه‌های لاکچری بازار محسوب می‌شود.

قیمت این لپ‌تاپ از 3499.99 دلار برای پیکربندی پردازنده Core i7-11800 اینتل، گرافیکGeForce RTX 3080 Max-Q GPu  انویدیا با 16 گیگابایت VRAM، 64 گیگابایت حافظه DDR4  و 2 ترابایت حافظه SSD شروع می‌شود. صفحه نمایش 15.6 اینچی با وضوح 2560 در 1440 پیکسل و نرخ نوسازی تصویر 165 هرتز نیز از دیگر ویژگی‌های رده بالای این محصول است.

مدل پایه لپ‌تاپ Tensorbook با توزیع لینوکس Ubuntu 20.04، پشته نرم افزار لامبدا (شامل درایورها، PyTorch، TensorFlow، CUDA  و موارد دیگر) و یک سال ضمانت ارائه می‌شود.

لپ تاپ Tensorbook ریزر

علی‌رغم سخت افزار و پشتیبانی قدرتمند، قیمت این دستگاه کمی تعجب‌آور است. پیش از این ریزر لپ‌تاپRazer Blade 15  را با همان ظاهر، CPU و GPU، نصف رم، رفرش‌ریت سریع‌تر و یک ترابایت SSD با قیمت 3099.99 دلار معرفی و در وب‌سایت خود لیست کرده است.

با این اوصاف، هرچند سخت‌افزار این لپ‌تاپ برای یادگیری ماشینی بهتر از لپ‌تاپ‌های گیمینگ با مشخصات مشابه نیست، اما اگر از اوبونتو و ابزار اختصاصی لامبدا استفاده کنید، می‌تواند طیف بیشتری از وظایف را به انجام برساند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا