کامپیوتر

لپ‌تاپ دل XPS 13 پلاس با تاچ‌پد نامرئی معرفی شد

در جریان نمایشگاه CES 2022 شرکت Dell هم با محصولات متنوعی حاضر شد و از جدیدترین لپ تاپ رده‌بالای خود با نام XPS 13 Plus رونمایی کرد که یک اولترابوک باریک و سبک بوده و از طراحی جدیدی بهره می‌برد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از شهر سخت افزار؛ جدیدترین محصول این شرکت، یعنی XPS 13 پلاس از طراحی جدیدی بهره می‌برد و طراحی آن نسبت به نسل قبلی خود تغییر کرده است. در واقع این محصول یک مدل بازطراحی‌شده از XPS 13 بوده و کیبورد آن بیشترین تغییر را نسبت به مدل استاندارد XPS 13 تجربه کرده است.

شاید مهم‌ترین بخش در طراحی این لپ تاپ را باید در تاچ‌پد آن جستجو کرد در نگاه اول اینگونه به‌نظر برسد که لپ‌تاپ XPS 13 پلاس دل فاقد تاچ‌پد است اما در واقع این قسمت در زیر کیبورد این دستگاه پنهان شده و مرز تاچ‌پد در این محصول قابل مشاهده نیست.

اندازه کلید‌های کیبورد XPS 13 بزرگتر شده و شکل آن‌ها مربعی است. همچنین اگر کلید Fn کیبورد XPS 13 پلاس را نگه دارید، کلیدهای میان‌بر در بالا به کلیدهای F تبدیل خواهند شد.

لپ‌تاپ دل XPS 13 پلاس

لپ‌تاپ جدید XPS 13 پلاس به نمایشگر ۱۳.۴ اینچی OLED با نسبت تصویر ۱۶ به ۱۰ مجهز شده و وضوح آن هم برابر ۱۲۰۰ در ۱۹۲۰ پیکسل است. این صفحه‌نمایش از فرمان‌های لمسی پشتیبانی می‌کند.

علاوه بر این محصول جدید Dell به یک وب‌کم جدید با کیفیت 720p مجهز شده و قدرت عملکرد آن نسبت به XPS 13 بهبود یافته است. این محصول به پردازنده نسل دوازدهمی Core i7-1280P اینتل با توان ۲۸ وات مجهز شده و این در حالی است که توان پردازنده‌ نسل قبلی این لپ‌تاپ ۱۵ وات بود. پردازنده جدید XPS 13 پلاس از ۱۴ هسته و ۲۰ رشته پردازشی بهره می‌برد. ناگفته نماند پردازنده‌ Core i7-1280P شامل ۶ هسته‌ P و هشت هسته‌ی E است.

لپ‌تاپ دل XPS 13 پلاس

این محصول در دو رنگ نقره‌ای و مشکی راهی بازارهای می‌شود و در پیکربندی‌های گوناگون در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. علاوه بر این یک نسخه از این لپ‌تاپ را با سیستم‌عامل لینوکس عرضه خواهد شد. قیمت XPS 13 پلاس دل از ۱۱۹۹ دلار شروع شده و عرضه‌ آن از بهار سال جاری میلادی آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا