فناوری اطلاعات

قابلیت زیست محیطی نقشه گوگل به ۴۰ کشور توسعه یافت

گوگل گزینه مسیرهای دوستدار محیط زیست در نقشه گوگل (Google Maps) را به ۴۰ کشور دیگر در اروپا توسعه داد.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل ازایسنا، مسیرهای دوستدار محیط زیست که سال میلادی گذشته، نخستین بار در آمریکا معرفی شد، به جای مسیرهای سریع‌تر، مسیرهایی را نشان می‌دهد که مصرف سوخت کمتری دارند. بنابراین کاربران باید انتخاب کنند اولویت اصلی آنها، مسیر سریع‌تر است یا دوستدار محیط زیست و هنگامی که اختلاف زمانی اندکی وجود دارد، به صورت پیش فرض، گزینه دوستدار محیط زیست نشان داده می‌شود اما اگر کاربری می‌خواهد نقشه گوگل همیشه به صورت پیش فرض سریع‌ترین مسیر را نشان دهد، باید به تنظیمات نقشه گوگل مراجعه کند. کاربران می‌توانند مسیرهای دوستدار محیط زیست را که با برچسب برگ مشخص شده‌اند، مشاهده کنند.

این گزینه، مواردی مانند ترافیک را در نظر می‌گیرد تا مسیرهایی را پیدا کند که برای اقتصاد سوخت کاربر، بهترین هستند. گوگل اعلام کرد مسیرهای دوستدار محیط زیست در حدود ۴۰ کشور اروپایی عرضه خواهد شد اما به نام این کشورها اشاره نکرد. این شرکت پیش از این، گزینه مذکور را برای نقشه‌ها در کانادا و آلمان قابل دسترس کرده بود.

بر اساس گزارش وب سایت انگجت، گوگل به کاربران در هر نقطه‌ای که از این گزینه استفاده می‌کنند، اجازه می‌دهد اطلاعات مربوط به زمان رانندگی و نوع سوخت خودرو (بنزینی، دیزلی یا برقی) را مشخص کنند. این اطلاعات روی مسیرهای خاصی که نقشه نشان می‌دهد، تاثیر می‌گذارد. این گزینه تا چند هفته دیگر از طریق به‌روزرسانی نقشه گوگل، قابل دسترس خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا