موبایل

قابلیت افزایش رم را به گلکسی A52 اضافه شد

در حالی که انتظار داشتیم قابلیت افزایش مجازی رم یا همان RAM Plus یکی از قابلیت‌های رابط کاربری One UI 4.0 مبتنی بر اندروید ۱۲ باشد اما سامسونگ آن را اکنون برای گوشی گلکسی A52 که از اندروید ۱۱ بهره می‌برد عرضه کرد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از دیجی کالا؛ قابلیت رم پلاس یا همان افزایش مجازی میزان رم سیستم، قابلیتی است که به گوشی‌های سامسونگ این امکان را می‌دهد تا با استفاده از حافظه‌ی داخلی، به میزان حافظه‌ی رم سیستم اضافه کنند. بدین ترتیب وضعیت گوشی که در اجرای چندین اپلیکیشن به صورت هم‌زمان دچار مشکل می‌شد، بهبود پیدا می‌کند.

این قابلیت را پیش‌تر در گوشی‌های شیائومی و ویوو هم دیده بودیم و می‌دانیم تأثیر آن به اندازه‌ی اضافه کردن حافظه‌ی رم نیست اما کاربر می‌تواند ارتقا را حس کند و همین کافی است تا رم پلاس را یکی از کاربردی‌ترین قابلیت‌های گوشی‌های میان‌رده در نظر بگیریم چرا که واقعا به کاربران کمک می‌کند بدون مشکل زیاد، مولتی تسکینگ را بهتر تجربه کنند.

تصور می‌شد قابلیت رم پلاس سامسونگ بخشی از رابط کاربری One UI 4.0 مبتنی بر اندروید ۱۲ باشد. هرچند این‌طور که به نظر می‌رسد، شرکت کره‌ای آن را روی تعداد زیادی از گوشی‌هایی که هنوز از اندروید ۱۱ به‌عنوان سیستم‌عامل اصلی خود بهره می‌برند هم عرضه کرد که از جمله می‌توان به گلکسی زد فولد ۳، هر سه مدل گلکسی S21، گلکسی M52، دو مدل گلکسی A52 (یعنی ۴G و ۵G) و همچنین گلکسی A52s فعال کرد. گوشی‌هایی که البته در برخی از مدل‌های خود در حالت عادی از میزان رم بسیار بالایی هم برخوردار هستند و این قابلیت بیشتر به کار آن دسته از کاربرانی می‌آید که نسخه‌هایی با رم ۴ یا ۶ گیگابایت را خریداری کرده‌اند.

البته در ابتدا مدل ۵G گلکسی A52 به قابلیت رم پلاس دسترسی پیدا کرد اما امروز کاربرانی که مدل ۴G را خریداری کرده‌اند هم توانستند آپدیت حاوی این قابلیت را دریافت کنند. این آپدیت از اوایل امروز برای این گوشی منتشر شد و شماره‌ی فریم‌ور آن هم A525FXXU4AUI3 است. همچنین بسته‌ی امنیتی ماه اکتبر هم با حل حدود ۶۰ رخنه‌ی امنیتی، به همراه این آپدیت به گلکسی A52 اضافه شده است و به همین خاطر شاید اندکی حجم آن بیشتر از حجم معمول یک آپدیت امنیتی باشد.

همان‌طور که در بالا اشاره شد، رم پلاس یکی از قابلیت‌های کاربردی است که به گوشی این اجازه را می‌دهد تا از حافظه‌ی داخلی، اندکی فضا به‌عنوان رم در نظر بگیرد تا گوشی در انجام کارهای مولتی تسکینگ که خیلی به رم وابسته است عملکرد خوبی داشته باشد. مثلا در گلکسی A52 میزان رم اضافه شده حدود ۴ گیگابایت بود.

قابلیت رم پلاس در واقع باعث می‌شود سیستم‌عامل میزان رم بیشتری را برای سیستم متصور شود. زمانی که رم سخت‌افزاری سیستم پر شد، اپلیکیشن‌هایی که در حال اجرا نیستند به رم مجازی یا همان حافظه‌ی داخلی منتقل می‌شوند. بدین ترتیب فضا برای کار با اپلیکشن‌های در حال اجرا فراهم می‌شود و سرعت بالایی هم در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. همانطور که احتمالا حدس زده‌اید، آن دسته از گوشی‌هایی که فناوری حافظه‌ی داخلی آن‌ها سریع‌تر است، عملکرد بسیار بهتری در این زمینه خواهند داشت. اما با این حال سال‌های سال شاهد وجود چنین قابلیتی در هاردهای کامپیوتر بودیم که سرعت بسیار کمی هم داشتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا