گیم

فیفا ۲۳ از هفته‌ی آینده به اشتراک ایکس‌باکس گیم پس اضافه خواهد شد

بازی فیفا ۲۳ (Fifa 23) یا بهتر است دیگر آن را الکترونیک آرتز اسپورتز فوتبال کلاب (EA Sports Football Club) خطاب کنیم، یکی از پرطرفدارترین عناوین بازی در حال حاضر است. حال شرکت الکترونیک آرتز اعلام کرده که قصد دارد این بازی را وارد اشتراک گیم‌پس (Game Pass) مایکروسافت بکند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از دیجی کالا؛ در این چند سال اخیر ما شاهد وارد شدن عناوین فیفا به اشتراک گیم‌پس بودیم و حال نوبت به فیفا ۲۳ رسیده است. نکته اصلی اینجاست که این عناوین حدود ۶ ماه پس از عرضه وارد این اشتراک می‌شوند.

فیفا ۲۳ برای شرکت الکترونیک آرتز یک عنوان بسیار موفق‌ بوده است. به این شکل که این بازی باعث شده تا درآمد الکترونیک آرتز نسبت به سال گذشته حدود ۳۱ درصد افزایش داشته باشد. پس اینطور که به نظر می‌رسد، طرفداران مجموعه فیفا استقبال بسیار خوبی از آخرین بازی فوتبالی الکترونیک آرتز با نام فیفا کردند.

فیفا ۲۳ توانست در کمتر از ۶ ماه فروش یک ساله فیفا ۲۲ را پشت سر بگذارد. الکترونیک آرتز چندی پیش تأیید کرد که فیفا ۲۳ بهترین عرضه را در میان عناوین این مجموعه داشته و در آمد بسیار خوبی برای این شرکت داشته است. از طرفی فیفا ۲۳ در حال حاضر پرفروش‌ترین عنوان این مجموعه هم هست.

فیفا ۲۳ نسبت به گذشته از لحاظ گیم‌پلی پیشرفت بسیار زیادی داشته و الکترونیک آرتز نیز تلاش بسیاری کرد تا این بازی به واقعیت نزدیک باشد.

در این مدت انتقادات زیادی به سبک تجاری الکترونیک آرتز وارد شد. با این حال این شرکت همچنان به فروش خود ادامه داده و درآمد بسیار زیادی دارد. نکته اصلی اینجاست که گیمرها همچنان از این سیستم تجاری استقبال می‌کنند. بحث لوت باکس (Loot Box) که در بخش آلتیمیت تیم (Ultimate Team) وجود دارد، به شدت با اعتراض افراد مختلف مواجه شده است. با این حال طرفداران همچنان از آن استقبال کرده و این بخش نیز نزدیک به ۲۰ درصد نسبت به قبل رشد داشته است.

همانطور که گفته شد روند افزوده شدن فیفا به سرویس گیم‌پس چیز جدیدی نیست. بحث اصلی اینجاست که فیفا ۲۳ نسبت به عناوین قبلی بسیار موفق‌تر بوده و همین باعث می‌شود که حضور آن روی گیم‌پس جالب باشد. به طور کلی گیم‌پس در حال رشد شدید است و عناوین بسیار خوبی روی آن عرضه شدند.

یکی از بحث‌هایی که اخیراً پیش آمد عدم موفقیت ردفال (Redfall) و حمله به ایکس‌باکس بود. ردفال عرضه بسیار بدی داشت و در این شکی نیست. بحث اصلی اینجاست که دنیای رسانه تصمیم گرفته به طور کامل روی عناوین با کیفیت دیگر این پلتفرم چشم پوشی کند و فقط به ردفال توجه کند. بتسدا نیز مانند هر ناشر دیگری عناوین خوب و بد دارد پس قطعاً امکان دارد که در میان عناوین زیادی که می‌سازد، یک مورد هم چندان با کیفیت نباشد. مشکل اصلی با شرکت آرکین است که نتوانست سبک جدید خود را به بهترین نحو عرضه کند.

حال مایکروسافت در تلاش است تا با افزودن عناوینی مثل فیفا ۲۳ یا بازی‌های دیگر به سرویس گیم‌پس خود را از این شرایط نجات داده و دیدگاه گیمرها را نیز به خود بهتر کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا