گیم

فروش پلی‌استیشن ۵ از مرز ۳۲ میلیون دستگاه عبور کرد

کنسول پلی‌استیشن ۵ یکی از موفق‌ترین و قدرتمندترین کنسول‌های تاریخ بازی‌های ویدئویی است. سونی با این کنسول توانست قدرت خود را در نسل ۹ نشان دهد و عملکرد بسیار خوبی در زمینه فروش این کنسول داشت.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از دیجی کالا؛ در اوایل عرضه پلی‌استیشن ۵ به علت قرنطینه و مشکلاتی که پیش آمد پلی‌استیشن ۵ نتوانست آنطور که باید فروش داشته باشد. حال با اتمام این محدودیت‌ها فروش پلی‌استیشن ۵ بسیار زیاد شده است.

طبق گزارشاتی که اخیراً منتشر شده، کنسول پلی‌استیشن بیش از ۳۲ میلیون دستگاه فروش داشته است. سونی در ۳ ماهه آخر سال ۲۰۲۲ میلادی نزدیک به ۷.۱ میلیون پلی‌استیشن ۵ فروخته است. این سه ماهه یک رکورد جدید برای کنسول پلی‌استیشن ۵ بوده است. میزان درآمد سونی نسبت به سال گذشته افزایش ۵۳ درصدی داشته و این کمپانی نزدیک به ۳.۴ میلیارد دلار درآمد داشته است. از طرفی از لحاظ خدماتی نیز این کمپانی ۲۵ درصد افزایش درآمد داشته است.

در سال گذشته اتفاقات زیادی برای سونی افتاد. اول اینکه قیمت پلی‌استیشن ۵ نسبت به گذشته افزایش پیدا کرد. پس از آن سونی کمپانی بانجی (Bungie) را با قیمت ۳.۶ میلیارد دلار خریداری کرد. با این حال این موارد مانع از فروش بسیار خوب کنسول پلی‌استیشن ۵ نشدند. به همین دلیل این کنسول به عملکرد خوب خود همچنان ادامه داد.

تعداد مشترکان پلی‌استیشن پلاس نسبت به سال گذشته کاهش داشته است. به این معنا که در سال ۲۰۲۱ نزدیک به ۴۸ میلیون کاربر داشته ولی الان به ۴۶.۴ کاهش پیدا کرده است. با این حال تعداد کاربران PSN افزایش داشته و به ۱۱۲ میلیون نفر رسیده است. فروش بازی‌ها نیز کاهش پیدا کرده است. به این شکل که در سال ۲۰۲۱ سونی نزدیک به ۹۲ میلیون بازی مختلف فروخته است. این در حالی است که در سال ۲۰۲۲ تعداد بازی‌های فروخته شده به ۸۶.۵ میلیون نسخه کاهش داشته است.

تعداد بازی‌های شرکت‌های سونی نیز به لطف عرضه خدای جنگ (God of War) جدید رشد بسیار زیادی داشته و از ۱۱.۳ میلیون نسخه به ۲۰.۸ میلیون نسخه ارتقاء داشته است. اینکه عملکرد سونی در سال ۲۰۲۳ چگونه خواهد بود هنوز مشخص نیست ولی این شرکت روند بسیار خوبی داشته و توانسته مشکلات عرضه و تقاضای پلی‌استیشن ۵ را برطرف کند. همین باعث شده تا سخت افزار این دستگاه نیز به طور کامل تولید شده و مشکلی برای خرید آن وجود نداشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا