گیم

فروش نینتندو سوییچ از مرز 106 میلیون دستگاه گذشت

بر اساس گزارش‌های اخیر شرکت‌های آماری معتبر، ارقام فروش کنسول گیمینگ نینتندو سوییچ (Nintendo Switch) به تازگی از مرز 106 میلیون دستگاه گذشته و رکورد جدیدی ثبت کرده که با کنسول‌های PS5 و Xbox X/S قابل مقایسه هم نیست.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از شهر سخت افزار؛ جدیدترین گزارش وبسایت آماری VGChartz نشان می‌دهد کنسول گیمینگ دستی نینتندو سوییچ در هفته‌ای که به تاریخ 27 مارس 2022 (7 فروردین 1401) ختم شد توانسته بیش از 350 هزار دستگاه فروش داشته باشد و این رقم از فروش کنسول‌های نسل نهم پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس و اس بسیار بیشتر است.

طبق گزارش جدید هم‌اکنون که حدود 5 سال از عرضه‌ی کنسول Nintendo Switch می‌گذرد، این کنسول در طول این 5 سال بیش از 106 میلیون دستگاه فروش داشته است که به هیچ عنوان با 18.6 میلیون دستگاه فروخته شده از PS5 و 13.66 میلیون دستگاه Xbox Series X/S مایکروسافت قابل مقایسه نیست.

کنسول‌های گیمینگ نسل هشتم پلی استیشن 4 و Xbox One نیز تاکنون به ترتیب 116 و 50 میلیون دستگاه فروخته‌اند و مقام‌های اول و سوم را در لیست پرفروش‌ترین کنسول‌های حال حاضر دارند.

همانطور که می‌دانید نینتندو سوییچ یک کنسول گیمینگ دستی و هیبریدی است که در سال 2017 معرفی و عرضه شد. جمع‌وجور و قابل حمل بودن این کنسول به کاربر اجازه می‌‌دهد از این کنسول در هر جا استفاده کند و از سوی دیگر با اتصال آن به یک مانیتور بزرگ می‌توان نینتندو سوییچ را مانند دیگر کنسول‌های خانگی مورد استفاده قرار داد. افزون بر این، سال گذشته نیز نسخه‌ی OLED کنسول Nintendo Switch به صورت جداگانه معرفی و عرضه شد.

به گفته‌ی تحلیل‌گران کنسول نینتندو سوییچ بخش بزرگی از موفقیت خود را مدیون خاصیت هیبریدی خود بوده که باعث حضور این کنسول در چندین بازار گیمینگ بزرگ شده است. همچنین قیمت‌گذاری درست و امکان اجرای عناوین مختلف روی نینتندو سوییچ نیز دلایل دیگر موفقیت این کنسول گیمینگ دستی هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا