گیم

فروش دویل می کرای ۵ از ۵ میلیون نسخه عبور کرد

شرکت کپ‌کام به‌صورت رسمی اعلام کرد که بازی دویل می کرای ۵ (Devil May Cry 5) توانسته از مرز ۵ میلیون نسخه فروش عبور کند و به این ترتیب بهترین فروش را در میان سری بازی‌های دویل می کرای را به نام خود ثبت کند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از دیجی کالا؛ بیش از سه سال از عرضه‌ی جدیدترین قسمت این سری بازی اکشن هک‌ اند ‌اسلش معروف که دوباره به مردم یادآوری کرد که دویل می کرای واقعاً چه هیجان و لذتی را درون خود دارد، سپری شده است. دویل می کرای ۵ ابتدا در ۸ مارس ۲۰۱۹ برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و کامپیوترهای شخصی (از طریق استیم) منتشر شد و سپس در ۹ دسامبر برای پلتفرم آمازون یعنی لونا عرضه شد. این در حالی است که نسخه‌ی بهبودیافته‌ و ویژه‌ی آن با نام کامل Devil May Cry 5 Special Edition در ۱۰ و ۱۲ نوامبر ۲۰۲۰ به ترتیب برای کنسول‌های ایکس‌باکس سری و پلی‌استیشن ۵ عرضه شد.

در حالی که شرکت کپ‌کام به شکل مستقیم بیان نکرده است که آیا فروش Devil May Cry 5 Special Edition را هم در این آمار فروش ۵ میلیونی محاسبه کرده است یا خیر اما می‌دانیم که فروش کلی بازی دویل می کرای ۵ روی پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و کامپیوتر تا تاریخ ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ چیزی حدود ۴.۸ میلیون نسخه بوده است و این بازی به‌صورت طبیعی در هر سه‌ماهه‌ چیزی حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار نسخه به نسخه‌‌های فروخته‌‌شده‌ی آن اضافه شده است.

با این آمار، دویل می کرای ۵ بهترین عملکرد را از نظر فروش در میان دیگر آثار این سری داشته است. البته، این اولین باری نیست که دویل می کرای به چنین رکوردی دست یافته است. از آنجایی که فروش دویل می کرای ۴ و دویل می کرای ۵ به هم نزدیک است، این قضیه عجیب نیست. هرچند از این به بعد انتظار می‌رود که این اختلاف فروش بیشتر هم شود. در آخرین آمار رسمی اعلام شده توسط کپ‌کام، فروش نسخه‌ی عادی بازی دویل می کرای ۴ چیزی حدود ۳ میلیون نسخه و فروش نسخه‌ی ویژه‌ی آن ۱.۸ میلیون نسخه بوده است که در مجموع فروش کلی دویل می‌ کرای ۴ را به ۴.۸ میلیون نسخه می‌رساند.

پس از این دو بازی، بازی DmC ساخته‌شده توسط استودیو نینجا تئوری با فروش ۳.۸ میلیون نسخه‌ای قرار گرفته است و سپس دویل می‌ کرای ۳، دویل می‌ کرای ۱ و دویل می کرای ۲ به ترتیب با فروش ۲.۳ میلیون، ۲.۱ میلیون و ۱.۷ میلیون نسخه در رتبه‌های بعدی قرار دارند. فروش بسته‌ی اچ‌دی سه‌گانه‌ی اول این مجموعه هم ۱.۲ میلیون نسخه فروش داشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا