موبایل

فروش آیفون کاهش یافته است، اما به 2 میلیارد دستگاه فعال رسیده است

اپل گزارش مالی خود را در سه ماه آخر سال 2023 که سه ماهه اول سال مالی خود است، منتشر کرد. کل درآمد و فروش به صورت سالانه کاهش می یابد زیرا مشکلات زنجیره تامین موجودی را محدود می کند. این شرکت برخی از نکات مثبت این سناریوی تیره را برجسته کرد – اکنون 2 میلیارد دستگاه در حال استفاده فعال است و درآمد بالایی را در کسب و کار خدمات ثبت کرده است.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از جی اس ام آرنا؛ مجموع فروش برای سه ماه منتهی به 31 دسامبر 2022، 117.1 میلیارد دلار بود، در حالی که مدت مشابه دوازده ماه قبل، 123.9 میلیارد دلار فروش داشت. درآمد خالص تقریباً 30 میلیارد دلاری از 34.6 میلیارد دلار 13 درصد کاهش یافته است.

اپل مدت ها پیش فاش کردن شماره واحدها را متوقف کرد و اکنون فقط درآمد هر دسته را فهرست می کند. آیفون ها بیش از نیمی از فروش را به خود اختصاص داده اند، اما همچنان نسبت به سال گذشته 8 درصد کاهش دارند. کسب و کار خدمات بین اکتبر تا دسامبر 2022 20.8 میلیارد دلار درآمد داشته است که 6 درصد رشد سالانه دارد. تنها دسته بندی محصولات دیگری که رشد جزئی داشته، آیپدها هستند که تقریباً 30 درصد از 7.2 میلیارد دلار به 9.3 میلیارد دلار افزایش یافته است.

فروش آیفون کاهش یافته است

تیم کوک، مدیر عامل اپل، گفت که این شرکت “بهترین مجموعه محصولات و خدماتی را که تا کنون داشته است” دارد. مدیر مالی لوکا ماستری اضافه کرد که درآمد روی کاغذ ممکن است در حال کاهش باشد، اما بر اساس ارز ثابت، در واقع رشد داشته است. این شرکت 34 میلیارد دلار جریان نقدی ایجاد کرد و توانست بیش از 25 میلیارد دلار را به سهامداران بازگرداند، با 0.23 دلار سود نقدی برای هر سهم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا